Sari direct la conținut

Fostii sefi de la Intact Interactive lanseaza o noua regie de publicitate online, Digital4

HotNews.ro

Magdalena Zander si Gabriel Boaca, pana in toamna director executiv, respectiv director de vanzari la Intact Interactive, lanseaza o noua regie de publicitate online, Digital4. Echipa noii regii este formata din sase oameni si incepe lucrul cu un portofoliu initial de peste 30 de site-uri, portofoliu care va fi prezentat oficial in perioada urmatoare. Digital4 s-a conturat ca proiect anul trecut, cand au inceput primele discutii cu potentialii parteneri din randul publisherilor online. Magda Zander si Gabriel Boaca au raspuns intrebarilor HotNews.ro privind lansarea noii regii.

Digital4 isi va indrepta atentia spre publisherii independenti, pentru ca, afirma Zander, „la momentul actual trusturile media traditionale si-au consolidat pozitiile si pe zona de new media”, lasand „destul de putine optiuni viabile de reprezentare site-urilor independente si fortandu-le sa intre in portofolii in care sunt pozitionate de la inceput pe planul doi”.

Digital4 urmareste sa-si construiasca un portofoliu initial de pana la 50-60 de site-uri, iar „share-ul pe care ni l-am propus pentru sfarsitul lui 2011 este de 10% din piata (10% din audienta) si un share apropiat de aceasta valoare din punct de vedere al incasarilor”.

Rep.: Ce ofera Digital4?

Magdalena Zander: Digital4 este o regie independenta de publicitate, prin urmare activitatea principala este vanzarea spatiului publicitar online. Pe langa acest serviciu va oferi tuturor celor interesati servicii de consultanta, strategie, creatie pe zona de new media etc.

Rep.: De ce isi concentreaza atentia Digital4 catre siteuri independente?

M.Z.: Faptul ca la momentul actual trusturile media traditionale si-au consolidat pozitiile si pe zona de new media lasa destul de putine optiuni viabile de reprezentare site-urilor independente, fortandu-le sa intre in portofolii in care sunt pozitionate de la inceput pe planul doi – singurul motiv palpabil este ca beneficiaza de o asa-numita „garantare”. Experienta a demonstrat si ca aceasta garantare nu reprezinta o garantie ca isi vor primi banii.

Viziunea noastra asupra pietei ne apropie de publisherii independenti, acolo unde nu exista interese de trust care sa primeze in fata scopului principal de a realiza performanta. Nu facem discriminari – ne intereseaza toti publisherii deschisi in a face performanta si a inova. Dar zona independentilor are compatibilitatea cea mai mare pe profilul dorit de noi.

Rep.: Cum se pozitioneaza Digital4 in fata celorlalte regii online existente pe piata?

M.Z.: Eu si Gabi (Boaca – n.r.) ne-am dorit o regie independenta, tanara, formata din oameni cu experienta si pasionati de domeniu si vrem sa cream un nou „mindset” in privinta vanzarilor de spatii publicitare. Acest „mindset” este dat de faptul ca ne consideram un departament de vanzari al site-urilor pe care le reprezentam, cu tot ceea ce implica un astfel de departament: o relatie de colaborare deschisa, directa cu publisherii; o strategie comuna de marketing, dezvoltare, promovare si vanzari; servicii la standarde inalte de calitate pentru clienti, la nivel de creativitate, viteza de raspuns si rezultate.

Am vrut si sa eliminam cateva dintre tiparele existente la momentul actual in online. Sunt regii de publicitate cu un numar foarte mare de site-uri si fara o strategie personalizata la nivel de site. Sunt regii de publicitate cu portofoliu mixt (site-uri proprii si site-uri independente), iar experienta ne-a demonstrat ca o astfel de colaborare nu poate aduce plusuri majore unui publisher independent decat pe termen scurt. Si mai sunt brokeri care ofera garantari pentru a-si asigura parteneriate cu publisherii, dupa care se focuseaza pe cresterea produselor proprii.

Digital4 este o regie cu principii de lucru sanatoase, care nu ofera garantari in bani, dar care ofera strategii personalizate pentru fiecare publisher pe care il reprezinta, cu o politica de transparenta totala fata de parteneri – publisheri sau clienti.

Rep.: De ce e nevoie de o noua regie de publicitate online pe piata din Romania, in conditiile in care se vorbeste de mult timp despre o fragmentare mare a pietei, iar siteurile independente se regasesc si in portofoliile unor regii vechi pe piata?

Gabriel Boaca: Pentru ca din punctul nostru de vedere calitatea serviciilor si produselor oferite in acest moment poate fi imbunatatita si pentru ca tiparele mentionate anterior pot fi depasite: regii cu numar foarte mare de site-uri si fara o strategie personalizata la nivel de site, regii de publicitate cu portofoliu mixt (site-uri proprii si site-uri independente), brokeri care ofera garantari.

Pe de alta parte, piata online din Romania nu a ajuns inca la maturitate, este in plina dezvoltare si se estimeaza o triplare a investitiilor in publicitate online in urmatorii trei-patru ani, iar o asemenea crestere trebuie sustinuta prin diversificarea de produse si servicii si prin aparitia unor playeri noi. Sigur, fragmentarea este mai mare de la an la an, dar a trecut vremea cand aveam doi vanzatori de publicitate online si toata lumea era multumita.

Rep.: Ce pondere au in portofoliul regiei siteuri care pana anul trecut s-au aflat in portofoliul unor regii de grup, precum Intact Interactive, care a anuntat la sfarsitul anului ca se concentreaza pe siteurile Intact?

G.B.: Decizia de a infiinta Digital4 nu a avut la baza strategiile altor jucatori, ci doar oportunitatile din aceasta piata si increderea pe care o avem in mediul digital. Experienta cumulata in zona de online advertising ne-a permis deschiderea discutiilor cu oricare dintre publisherii independenti actuali.

Rep.: Ce obiective are Digital4 pentru inceput?

M.Z.: Din punct de vedere al portofoliului, Digital4 isi doreste mai mult calitate si performanta si mai putin volum. Ne-am propus ca initial sa nu reprezentam mai mult de 50-60 de site-uri, deoarece dorim sa oferim si sa pastram o anumita calitate a serviciilor. In principal ne intereseaza site-uri care au confirmat in anii precedenti, dar si site-uri cu un potential mare de crestere in urmatoarea perioada. De asemenea, cum acesta este un business care se bazeaza pe oameni, ne intereseaza sa lucram cu publisheri cu care impartasim aceleasi valori. Share-ul pe care ni l-am propus pentru sfarsitul lui 2011 este de 10% din piata (10% din audienta) si un share apropiat de aceasta valoare din punct de vedere al incasarilor.

  • Magdalena Zander si Gabriel Boaca au parasit Intact Interactive, divizia new media a Intact Media Group, in septembrie 2009. In decembrie, Intact Interactive a anuntat ca in 2010 in portofoliul sau vor ramane doar siteuri ale grupului Intact si ca isi va concentra atentia pe dezvoltarea acestora.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro