Traficul de voce in reteaua Cosmote a crescut cu peste 72% in perioada sarbatorilor de iarna
Traficul de voce in retea Cosmote in perioada 24-26 decembrie din acest an a crescut cu 72,71%, in timp ce traficul de mesaje scrise (SMS-uri) a crescut cu 62,18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat miercuri operatorul de telefonie mobila. Incepand cu ajunul Anului Nou si pana pe 2 ianuarie 2010, traficul de voce a crescut cu 74,43%, iar cel de SMS-uri cu 41,46%, iar Cosmote sustine ca explicatia o reprezinta atat cresterea numarului de utilizatori cat si „intensificarea obiceiurilor de consum per individ”.
„Conform datelor companiei, romanii au transmis cele mai multe urari in datele de 25 si 31 decembrie 2009. Cresterea traficului se datoreaza extinderii bazei de utilizatori – de la 5,9 milioane la sfarsitul anului 2008, la 6,6 milioane la sfarsitul celui de-al treilea trimestru al anului 2009 – precum si intensificarii obiceiurilor de consum per individ, o tendinta evidentiata la nivel de piata”, sustin oficialii Cosmote.
Compania a mai anuntat ca si „retailerul Germanos Telecom Romania a contribuit semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna la achizitia de noi clienti”.
Astfel, in luna decembrie 2009, vanzarile de GPS-uri au echivalat cu 30% din totalul inregistrat pe parcursul intregului an. De asemenea, comparativ cu perioada similara a anului 2008, Germanos a inregistrat in preajma sarbatorilor de iarna cresteri de 25% pentru vanzarile de camere digitale, respectiv 130% pentru sisteme de navigatie. Compania a inregistrat in luna decembrie cresteri de 117% ale vanzarilor pentru dispozitivele Bluetooth, comparativ cu o luna obisnuita.
Cosmote Romania a revenit pe pierderi operationale in trimestrul trei din 2009, respectiv o pierdere de 4,2 milioane euro, dupa ce in trimestrul anterior din acest an reusise sa inregistreze un profit operational de 300.000 euro. In trimestrul mentionat, operatorul avea peste 6,5 milioane utilizatori pe piata locala (n.r nr SIM-uri active) cu 25,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Abonatii reprezinta 20% din numarul total de utilizatori ai operatorului.