Sari direct la conținut

Indienii de la Tata Motors lucreaza la o versiune electrica pentru cea mai ieftina masina din lume

HotNews.ro

Tata Motors incearca sa aduca pe piata o versiune cu motor electric a modelului Nano, masina care a fost lansata oficial in primavara anului trecut in India, cu preturi intre 2.500 si 3.700 dolari, scrie cotidianul indian The Economic Times, citand declaratii facute de seful companiei la salonul auto din New Delhi. Tata Motors mai vrea ca Nano sa ajunga in SUA peste trei ani, iar pentru asta va dezvolta o versiune speciala cu motor mai puternic si rezistenta buna la testele de impact.

Ratan Tata, CEO-ul companiei a declarat ca exista cerere pentru masini ultra low-cost si in tari foarte dezvoltate, astfel ca se lucreaza la o versiune de Nano dedicata pietei americane. Masina va avea motor mai puternic, rezistenta mai mare la testele de impact si o serie de alte modificari care sa o faca potrivita pentru o piata pretentioasa. Tata Motors anuntase ca va lansa o versiune de Nano si pentru Europa, cu 20 de cm mai lunga decat varianta indiana care masoara numai trei metri.

Nano are in India un motor de 0,6 litri, 33 CP si viteza maxima de 105 km/h, iar pentru pietele avansate e nevoie de o versiune mai puternica.

Totusi, pana ca planurile impresionante ale indienilor sa prinda contur trebuie depasite cateva obstacole, iar unul tine de cresterea productiei prin intrarea in functiune anul acesta a unei noi fabrici. Desi initial existau 200.000 de comenzi, in cinci luni Tata a putut livra doar 14.000 de masini si va putea onora comenzile din prezent abia in decembrie 2010.

Cat despre o versiune electrica a lui Nano e clar ca vor mai trece ani buni pana la iesirea pe piata deoarece in prezent constructia unei masini electrice costa cu cel putin 5.000 de euro mai mult decat pentru o masina cu clasicul motor termic.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro