Business Report: Ce capcane se ascund in spatele ansamblurilor rezidentiale; Trei presedinti in 20 de ani – Cat de bine am trait in fiecare mandat; Ce masini nu au priza la romani; Mazda CX-7 este SUV-ul anului 2010 in Romania;
Cați turiști straini ne aduc pe litoral marii turoperatori internaționali. Trei dintre cei mai mari turoperatori internationali vor vinde, in 2010, aproximativ 9.000 de pachete turistice pentru litoralul Marii Negre. Reincluderea Romaniei in cataloagele lor inseamna o afacere totala de 5,8 milioane de euro, conform unor estimari. Nu mai este o noutate: sezonul din acest an a fost foarte greu pentru investitorii din turismul de pe litoral. In mare parte, pagubele inregistrate de acestia au fost generate si de scaderea, la nivel national, cu peste 15% a incoming-ului (sosirile de turisti internationali) fata de primele noua luni ale lui 2008, scrie Capital.ro
Ce capcane se ascund in spatele ansamblurilor rezidentiale. Reclamele la ansambluri rezidentiale au inceput sa se inmulteasca pe masura ce vanzarile dezvoltatorilor au scazut drastic. Preturi avantajoase, oaze de verdeata, suprafete generoase si personalizabile. Acestea sunt ideile pe care mizeaza vanzatorii de apartamente noi, insa, la o privire mai atenta, lucrurile nu sunt chiar atat de roz, scrie Capital.ro
Miliardarul misterios Eli Davidai: „Ca sa castigi in afaceri, trebuie sa incepi prin a sti sa pierzi. Eu am pierdut multi bani”. „Mi-ati putea vinde o piatra?” Prima intrebare adresata de catre DailyBusiness.ro lui Eli Davidai il contrariaza putin. Unul dintre cei mai „misteriosi” oameni de afaceri din Romania este inconjurat de mitul celui care poate face bani din piatra seaca. „Se poate spune ca sunt un bun negociator sau un bun om de vanzari. Dar am si pierdut multi bani. In afaceri, daca nu stii sa pierzi nu vei putea niciodata sa castigi”, spune omul de afaceri, scrie DailyBusiness.ro
Gordon Brown: O eventuala intrare in faliment a Dubaiului este un impediment, insa economia globala il va depasi. In eventualitatea intrarii Dubaiului in default vom avea probleme, insa economia globala este suficient de solida pentru a depasi acest impediment, a declarat vineri premierul britanic, Gordon Brown, scrie ZF.ro
Investitie de 6,6 mil. euro intr-un proiect eolian din Caras-Severin. Firma LC Business intentioneaza sa organizeze o licitatie publica pentru achizitia a 6 turbine eoliene de 9 MW in total, contract estimat la 28,16 mil. lei (6,6 mil. euro) fara TVA. Cele 6 turbine eoliene cu o putere nominala de 1,5 MW urmeaza sa fie instalate in Oravita, judetul Caras Severin, scrie DailyBusiness.ro
Mazda CX-7 este SUV-ul anului 2010 in Romania. Mazda CX-7 este SUV-ul anului 2010 in Romania, potrivit deciziei juriului UZEAR (Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania). Vehiculul 4×4 a totalizat 133 de puncte, fiind urmat, la doar 10 puncte distanta, de Subaru Outback. Pe locul trei s-a situat Renault Koleos, acumuland 106 puncte. Pe locul patru s-a clasat Nissan Murano (97 puncte), pe locul cinci Hyundai ix55 (96 puncte), scrie StiriAuto.ro
Serban Toader, senior partner al KPMG: A cheltui si a nu investi ar fi o greseala. Romania nu a depasit criza inca si ramane vulnerabila, iar economia are nevoie de o reasezare la nivel structural, atat in sectorul public, cat si in cel privat, pentru a putea sa redevina competitiva si sa treaca la o crestere „sanatoasa”, considera Serban Toader, senior partner al KPMG Romania. „In momentul in care iesim din criza nu trebuie sa fim un pacient bolnav. Trebuie sa fim suficient de maturi ca sa mergem pe propriile picioare. Cred ca in sectorul privat lucrul asta deja se intampla si m-as bucura sa vad schimbari si in sectorul public”, a declarat Toader intr-un interviu pentru ZF.ro
Ferrari Enzo va fi inlocuit cu F70. Emblematicul supercar Enzo de la Ferrari va fi inlocuit in anul 2012. Locul motorului V12 va fi luat de un derivat mai compact, un V8 biturbo. Daca aceasta informatie se va confirma, va fi pentru prima oara, dupa modelul F40 de la finele anilor ’80, cand Ferrari foloseste din nou solutia turbo. Scopul este reducerea greutatii pana la 1.000 kg, iar diferenta de marime va fi compensata, pe langa solutia supraalimentarii, si de nivelul tehnologic avansat, asigurat de injectia directa si cutia de viteze cu dublu ambreiaj, scrie 24auto.ro
Ce masini nu au priza la romani. In primele zece luni ale anului, 75 de modele au fost comercializate in cel mult zece exemplare fiecare. Zece modele nu si-au gasit nici macar un cumparator! Dealerii autohtoni de masini au avut parte de un an pe care nu il vor uita prea curand. In Romania, vanzarile de automobile noi nu mai ating nici macar jumatatea performantelor inregistrate in 2008, scrie EvZ.
Imaginatia dezvoltatorilor s-a terminat. Ofertele imobiliare de la targurile de profil sunt aceleasi de doua luni incoace. Dupa ce s-au intrecut luna de luna cu oferte noi la ultimele targuri imobiliare care au avut loc in Capitala, de data aceasta, majoritatea dezvoltatorilor au scos la rampa aceleasi oferte ca si acum doua luni la targul Project Expo care are loc zilele acestea la Palatul Copiilor. „Nu sunt oferte asa de inedite, iar dezvoltatorii care au fost prezenti la targ si in septembrie au venit cu aceleasi oferte de atunci, chiar daca diferenta e de doua luni. Ofertele sunt normale, nu sunt discounturi foarte mari”, a declarat pentru Gandul Karina Condei, reprezentantul organizatorilor, scrie Gandul.
Trei presedinti in 20 de ani.Cat de bine am trait in fiecare mandat. Numele presedintelui a contat intotdeauna in economia ultimilor 20 de ani, mult mai mult decat lasa Constitutia sa se vada. A refuzat, pe fata sau mascat, unele solutii economice. Si-a pus in functie oamenii de incredere, de la premier pana la nivel de secretar de stat. Intr-un cuvant, a intervenit decisiv in mersul economiei. Money.ro va propune o scurta istorie a evolutiei PIB-ului, salariilor, somajului, fiscalitatii sub fiecare dintre cei trei presedinti.
Fantezii cu Lamborghini – ce modele ne asteapta in viitor. Producatorul italian de autovehicule Lamborghini a organizat un proiect adresat studentilor, intitulat „Material brut”, in colaborare cu Universitatea de Stiinte Aplicate din Munich, ce are ca scop crearea unor concepte de modele viitoare, scrie AutoDigest.ro