In toamna electorala, Realitatea TV face campanie cu oamenii care "nu mai aud" promisiunile politicienilor
Realitatea TV a lansat, joi, campania „Noi vrem respect”, prin care promite sa acorde o mai mare atentie intereselor si pasurilor oamenilor de rand, care „nu mai aud” promisiunile politicienilor. Campania – lansata in aceeasi zi in care PSD si-a anuntat retragerea de la guvernare – vine in conditiile in care alte institutii media sau jurnalisti au anuntat ca se distanteaza de politica pana dupa alegerile prezidentiale.
UPDATE02.10 Potrivit responsabililor de comunicare Realitatea TV, contactati de HotNews.ro, noua campanie nu va produce modificari in politica editoriala a postului, iar postul „va respecta in continuare valorile si misiunea pe care si le-a asumat”. Campania nu va determina direct schimbari in grila de programe.
„Realitatea TV este un post de stiri si dezbateri, domeniul politic va fi acoperit in continuare, iar politicienii vor fi invitati pe post atunci cand prezenta lor este justificata”, au precizat reprezentantii postului. Potrivit acestora, „durata campaniei va fi determinata strict de telespectatori si de reactiile lor. Realitatea TV primeste zilnic zeci de mesaje de la telespectatori care reclama diferite umilinte suferite in relatia cu autoritatile si dezamagirile constante provocate de politicieni”.
Campania Realitatea TV a fost prefatata in ultimele zile de mesaje de teasing in care pe ecran aparea scris, pe fond negru, „Dupa 20 de ani. Te-ai saturat?”. In campanie a fost cooptat si actorul Victor Rebengiuc, acesta aparand, intr-un spot, cu un sul de hartie igienica – trimitere la gestul sau televizat, de acum doua decenii.
In imaginile folosite la lansarea campaniei joi, ora 18.00, Realitatea TV a prezentat, pe de o parte, politicieni facand declaratii pe tema plecarii PSD de la guvernare, iar pe de alta parte pareri ale unor oameni simpli, pe care postul i-a prezentat drept preocupati de problemele de zi cu zi, nu de politica. Despre promisiunile si declaratiile politicienilor, postul a afirmat ca „Romanii nu le mai aud”, pe scena politica fiind „un spectacol prost la care nu mai vrem sa mergem”. „E mai mult decat un spot. E o misiune pe care ne-o asumam”, afirma Realitatea TV.
Imediat dupa lansare, postul a inceput sa transmita informatii politice, urmate nu dupa mult timp de declaratiile presedintelui Traian Basescu pe tema sciziunii PSD-PDL, de dezbateri cu politicieni si de declaratiile premierului Boc.
Campania vine inaintea campaniei electorale pentru scrutinul prezidential, precedat in 2008 si 2009 de mai multe alegeri marcate de absenteism ridicat.
In septembrie, ziarul Adevarul a anuntat ca „se distanteaza de zona politica pana la sfarsitul anului”. Ion Cristoiu a anuntat inca din vara ca nu vrea sa depinda prin contract de vreo televiziune pana dupa alegeri.
O alta campanie, Miscarea de rezistenta, menita sa „readuca in Romania bunul simt, moralitatea, educatia, corectitudinea si excelenta pana nu e prea tarziu”, a fost lansata in urma cu cateva saptamani de Jurnalul National si este prezentata drept un „contraatac” in fata nonvalorilor din cultura, societate si politica.
Dragos Stanca, directorul F5, divizia new media a grupului Realitatea-Catavencu, scrie pe blogul sau ca noua campanie a Realitatea TV se deruleaza si online, pe o pagina dedicata Realitatea.net, pe Facebook si Twitter.