Sari direct la conținut

Florin Chilian face un apel catre limbrici – marii artisti romani

HotNews.ro

„Sunt scarbit si satul de umilinta pe care o accepta marii artisti ai neamului”, afirma Florin Chilian intr-o scrisoare deschisa. Folkistul le cere artistilor romani sa-si apere drepturile, in conditiile in care „ceva mai mult de 98% din muzica romaneasca este furata”. „In doi ani (2007 si 2008) s-au strins, la organismele de colectare si gestionare a drepturilor de autor si conexe, aproape 90 (nouazeci) de milioane de euro”, afirma Chilian, care prezinta o schema „prin care sintem furati de ani de zile” si in care sunt incluse firme aflate in „paradisuri fiscale”. La varful acestei „suveici” este pus Adrian Iorgulescu, fostul ministru PNL al Culturii, cu care artistul are un conflict mai vechi.

„Ascaris lumbricoides (numit popular limbrici) este un vierme intestinal, cilindric, alb-galbui, raspandit in toata Romania, ascaridiaza fiind cea mai frecventa parazitoza sociala. La capatul anterior, limbricul are orificiul bucal, inconjurat de trei buze groase necesare exprimarii iubirii de stapin, iar la capatul posterior-orificiul anal. Limbricul este primul din seria animala la care aceste doua orificii sint separate.Romanul este singura gazda susceptibila, acesta fiind primul din specia animala care incearca sa uneasca la loc cele doua orificii intru cearea primului perpetuum mobile de speta I. Modul de infectie este prin transmitere fecal-orala. „Artistul trebui sa fie mai puternic decit arta lui, pentru ca trebuie sa o apere!” Matisse

Stiu ca, pentru cei mai multi dintre voi, acest moto nu are nici un fel de relevanta, marea voastra majoritate fiind niste bieti imitatori, infractori de drept comun, nimic mai mult. Va cunosc foarte bine micimea, spaimele, minciuna, impostura si mediocritatea care „compenseaza” lipsa talentului…

Cum sa puteti fi vreodata creatori responsabili ai vreunei forme de arta, cind toata viata ati furat arta, creatia si destinul altora, copiind cu nerusinare si profitind de pe urma falsului grosolan, incasind bani nemeritati, semnind in fals copii nefericite ale adevaratelor creatii?! Care arta?! Ce sa aparati?!…

Anunt pe aceasta cale ca nu voi mai participa niciodata la o actiune caritabila in scopul ajutorarii vreunui artist, indiferent de situatie, indiferent de domeniul de creatie. Prea multi m-au intrebat cu ce este diferit copilul unei „vedete” de copilul unui om din Constanta sau din Brasov care se prapadeste de cancer?! Cu ce este mai pretioasa viata unui „megastar” in comparatie cu viata unui necunoscut?! Oare pentru familia sau prietenii unui necunoscut viata acestuia nu e importanta?!

Nu am inteles atunci ce-mi spuneau oamenii si am considerat ca e inca o dovada de „solidaritate” romaneasca. Adevarul este insa ca acei oameni au dreptate! Daca artistii romani si-ar fi aparat drepturile, nici unul dintre ei nu ar fi ajuns in situatia de a cere sprijin si atunci toate acele teledoane ar fi fost indreptate catre cei ce aveau cu adevarat nevoie de televiziuni pentru problemele lor.

Unul dintre copiii necunoscuti pentru care am reusit sa stringem banii necesari tratamentului a murit zilele trecute, invins de cancer, dar si de refuzul imbecil al unui „vector de opinie”, mare om de presa, de a publica un text in care se dadeau si conturile unde „anonimii” puteau face donatii. In acel editorial, Dana Andronie semnala si atitudinea unor „artisti”, colegi ai mei, care refuzau sa participe la astfel de evenimente de stringere de fonduri, pentru ca aveau „cintari electorale”…

In doi ani (2007 si 2008) s-au strins, la organismele de colectare si gestionare a drepturilor de autor si conexe, aproape 90 (nouazeci) de milioane de euro. In ultimii 10 ani s-au colectat peste jumatate de miliard de euro la aceleasi organisme. Daca artistii ar fi avut acea demnitate pe care numai adevarata creatie ti-o da, atunci disperarea nu ar fi ajuns sa-i scoata din case, apelind la ajutorul comunitatii.

Sint scirbit si satul de umilinta pe care o accepta marii artisti ai neamului, cersind la televizor dreptul de a munci pina la o suta de ani! Sint jenat de meschinaria lor ce ii face sa se injoseasca, pentru a mai lungi smecheria ce le permite sa cumuleze pensiile cu salariul si sa cerseasca degradant 20 de euro, fara a se gindi la generatiile de actori, artisti ce stau sa vina dupa ei. I-am intrebat de ce prefera degradarea unui astfel de demers si mi-au raspuns, halucinant, ca este sub demnitatea lor sa se lupte pentru citiva firfirei! Demnitatea nu are nimic de-a face cu banii, ci doar cu PRINCIPIUL! De cind este nedemn sa-ti aperi demnitatea?!!! Toate acele 90 de milioane de euro SINT BANII LOR, ai artistilor, si sper ca macar valoarea sumei sa-i determine sa revina la verticala. Destul cu tirisul in patru labe, fie si numai de dragul banilor! Sint 20 de ani decind a murit Ceausescu iar pe cei care ne conduc acum, dupa cite se vede, nu-i intereseaza linsul in cur.

De trei ani sint, pentru cei mai multi dintre voi, „scandalagiul” Chilian! Asta pina v-am dovedit ca se poate. E posibil, asadar, si in Romania, sa nu accepti umilinta, sa-ti aperi drepturile si in final sa cistigi, chiar daca te lupti cu guvernanti oligofreni.

De trei ani incerc sa va scot din moartea cerebrala in care va aflati. Se pare ca banii intrati pe cardurile CREDIDAM si UCMR-ADA, in urma actiunilor mele, au reusit sa faca asta. Nu au picat din cer acei bani, ci in urma „scandalurilor” mele, intre care un memoriu adresat sefului SRI, Cristian George Maior, memoriu din care va redau o mica parte:

\’Degeaba va luptati pentru transparenta modului de colectare si gestionare a sumelor cuvenite artistilor romani, pentru ca o parte din acesti bani merg la SRI si la partidele aflate la guvernare.\’

Oricit de aiuritoare poate parea fraza asta, este spusa de unul dintre cei ce sint pusi sa ne apere, si anume de Domnul Stefan Gheorghiu, in calitatea sa de director general al CREDIDAM (Centrul Roman pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti). Asta i-a declarat doamnei Mihaela Mihai, presedinte al Uniunii Artistilor Liber Profesionisti din Romania (U.A.L.P.R.), initiatoarea legii 109/2005, privind indemnizatia pentru activitatile artistilor).

Nu pretind multumirile sau binecuvintarile voastre! Este nevoie insa de arta voastra si asta da, v-o pretind! Pentru ca, se pare, frica v-a transformat in limbrici, jalnice nevertebrate cu care securistii se joaca dupa pofta inimii. Amintiti-va cine sinteti si, daca pentru voi nu aveti demnitatea de a lupta pentru ceea ce va apartine, si nici pentru copiii sau nepotii vostri, faceti-o pentru bani! 90 de milioane de euro alina multe cocoase.

„Desenul” de mai sus reprezinta ceva ce n-au gasit procurorii DNA, si anume o mica parte dintr-o schema prin care sintem furati de ani de zile. Inutil sa va spun ca aceasta „suveica” se intilneste cu o firma din British Virgin Islands, adica un paradis fiscal. Prea multi „vectori de opinie” din presa se regasesc ca actionari prin zecile de firme care compun suveica asta si de aici lipsa de acoperire media a problemelor legate de drepturile de autor.

Chiria pe un metru patrat la Magazinul Muzica este intre 70 si 100 de euro pe luna. Oare cit plateste Orange Romania si cui, contractul de inchiriere fiind facut cu SC Muzica 2001?! Iorgulescu si UCMR-ADA s-au asociat si au inceput sa ne fure banii prin firma Muzica 2001. Banii acestia sunt incasati prin interpusi, pentru ca a avut grija sa se retraga din societati atunci cind a fost numit ministru, lasindu-si astfel slugile sa-l serveasca. Procurorii DNA cunosc extrem de bine schemele acestea, dar sint foarte sensibili la bolile infractorilor si dau NUP-uri pe banda rulanta. Noroc cu UE si procurorii de la OLAF.

Toti acesti bani ni se cuvin pentru ca sint ai nostri, doar ca lasitatea voastra permite unor infractori sa ma fure si pe mine iar eu nu am de gind sa accept asta! Cutremuratoare este situatia domnului Cornel Constantiniu suferind de boala Parkinson. Desi s-au facut multe pentru a-l ajuta in aceasta privinta, a fost furat, pe de alta parte, de drepturile ce i se cuveneau (atit dinsul cit si d-na Angela Similea) de la coloana sonora a filmului \’4 luni 3 saptamani si 2 zile\’, film regizat de Cristian Mungiu. Banii au fost incasati de firma cu care se facuse contractul pentru coloana sonora: „Star Media Music” – firma infiintata de Iorgulescu, fostul ministru PNL al Culturii.

Pina la desfiintarea FNI, asociatia dreptului de autor, ADA, a depus in conturile acestuia uriase sume de bani incasind dobinzi fabuloase in numele artistilor romani. Numai ca aceste sume nu se regasesc nicaieri, cu atit mai putin in buzunarele artistilor in numele carora s-au efectuat aceste tranzactii.

Cum este posibil ca un inspector UCMR-ADA, insarcinat cu colectarea drepturilor de autor, sa incaseze venituri lunare in medie de 70.000 ron?! Marius Achim incaseaza toate aceste sume, plus uriase drepturi de autor si conexe, pentru ca este si compozitor si interpret (pe linga faptul ca este sotul doamnei Ana Achim, directoarea UCMR-ADA). Fostul sofer Marius Achim, ajuns inspector UCMR-ADA pentru colectarea sumelor, incaseaza in medie peste 15.000 euro lunar ca venituri, in timp ce artistii apeleaza la mila publica pentru ei sau pentru copii lor. Pentru unii dintre acestia este deja prea tirziu. Asta in timp ce Iorgulescu incasa ca presedinte UCMR-ADA peste 820 de milioane din salarii si alte 330 de milioane din drepturi de autor. Un miliard, o suta cincizeci de milioane anual, iar voi … Limbrici!

Nu ma astept ca marii artisti ai neamului sa apara la televiziuni sa-si ceara drepturile. Au fost cumparati ieftin, momiti cu posturi de conducere in cadrul acestor organisme de colectare si gestiune a drepturilor de autor si conexe. Un exemplu de artist care punea cindva intrebari incomode este Marius Moga. A fost cooptat in conducerea UCMR-ADA si acum doar se plinge ca i-au scazut veniturile din drepturi de autor. Dar, fiind in conducere, nu mai poate face nimic. D-nul Mihai Pocorschi a fost trimis la mine sa-mi inchida gura, propunindu-mi „onoarea” de a intra in conducerea UCMR-ADA, „acolo de unde se impart banii adevarati”… Eu am refuzat, asa cum am refuzat si alte „demnitati” publice prin guvern, etc… Moga insa – nu. Iar acum regreta. Toti marii actori ai neamului se minjesc, primind sume infime de bani, menite sa le inchida gura. Daca ar sti acesti limbrici ieftini ca, de fapt, nu primesc nici macar 0,5 procente din ce li s-ar cuveni de drept… Circa 70% din sumele colectate de UCMR-ADA si CREDIDAM pleaca din tara, chipurile, pentru plata artistilor straini. Doua conturi unde pleaca aceste sume sint cel putin suspecte. Unul este in Rusia („suveica” indica un potential detinator al acestui cont), iar altul este in Buenos Aires, alt paradis fiscal.

In situatia in care v-a mai ramas ceva demnitate, aveti mai jos doua formulare tip. Tot ce trebuie sa faceti pentru voi este sa printati cite doua exemplare din fiecare, sa le completati, sa mergeti cu ele la sediile UCMR-ADA si CREDIDAM, sa cereti numar de inregistrare si data pentru fiecare. Un exemplar il lasati la registratura respectivei institutii iar cu cel ramas mergeti si-l lasati la societatea de audit SC Vulpoi & Toader Management SRL, la adresa str. Henri Coanda nr. 27, Sector 1 (linga restaurantul chinezesc pe Ana Ipatescu).

Nu ma astept de la muzicieni membrii UCMR-ADA sa semneze cererile de audit. Spaima lor cea mare este data de semnaturile lor pe fisele de inscriere a pieselor. Ceva mai mult de 98% din muzica romaneasca este furata si sefii de la UCMR-ADA stiu asta. Cum ridica vocea, cum li se baga sub nas dovada imposturii, a hotiei. Fals, uz de fals si incasare de foloase necuvenite… Asta inseamna muzica romaneasca.

De la actorii romani, membri CREDIDAM, ma astept sa fie mai dornici de dreptate. Si ma astept in primul rind de la tinerii carora li se refuza arta, nu de la cei virstnici, mult prea obisnuiti cu umilinta.

Intre artistii ce si-au exprimat acordul, sau au semnat deja aceste formulare privind cererea de audit, se numara: Angela Similea, Medeea Marinescu, Zoia Alecu, Stefan Banica jr, formatia Mandinga, Ovidiu Popa, Florin Cojocaru (Class), Nicu Gigantu. De asemenea d-nul Catalin Muraru, patronul casei de discuri Roton, si-a manifestat intentia de a trimite spre semnare aceste formulare tuturor artistilor aflati sub contract.

P.S. Nu ma astept ca acest apel sa fie preluat de media romaneasca. Unul dintre motive este acela ca in toate marile trusturi de presa este macar un sef care fura din banii artistilor, avind legaturi directe cu acea „suveica”. Ca sa nu mai pun la socoteala si realitatea conform careia toate furturile din cultura romana s-au facut cu sprijinul nemijlocit al MAE, care de fapt inseamna SIE, unde au ramas mult prea multi securisti de pe vremea lui Ceausescu… Sa fie oare intimplator faptul ca toate cazurile de mare coruptie din cultura anchetate de DNA nu s-au finalizat altfel decit cu NUP? Toate aceste cazuri au culminat cu inghetarea proceselor iar directorii ORDA, Rodica Pirvu director general, directorul adjunct Eugen Vasiliu si seful de serviciu Laurentiu Oprea au scapat de urmarirea penala, asemeni lui Gorbunov, pe motiv de boala…”

Florin Chilian

Artist

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro