Sari direct la conținut

Federal Reserve – urmatoarea banca cu probleme?

In linii mari, FED reprezinta pentru sistemul bancar din SUA ceea ce BNR reprezinta pentru sistemul bancar din Romania, respectiv actioneaza ca si o Banca Centrala.

In ultimii 2 ani, FED a fost nevoita sa intervina impreuna cu Trezoreria SUA pentru a salva de la faliment multe companii americane, acordand finantare ieftina si cumparand obligatiuni emise de companiile cu probleme, printre acestea aflandu-se si “celebrele” Fannie Mae si Freddie Mac. Toate aceste actiuni au facut ca ”sanatatea” activelor FED sa se deterioreze foarte repede.

Astfel, daca in 2007 totalul activelor detinute de catre Federal Reserve se situa la $883.5 miliarde din care $787.1 (89%) aveau ratingul maxim AAA, in 2009 suma a ajuns la $2190 miliarde din care doar 24% ($526 miliarde) mai erau de tipul AAA.

Din activele totale, $355 mld reprezinta instrumente financiare garantate cu ipoteci (mortgage backed securities), $61 mld datorii preluate de la Freddie Mac, Fannie Mae si Ginnie Mae, $455.8 mld reprezinta suma acordata prin intermediul licitatiilor la termen iar $238 mld reprezinta credite ieftine acordate pe termen scurt companiilor care aveau nevoie de finantare.

Sumarizand cele spuse mai sus, vedem ca FED a ajuns exact in situatia bancilor aflate acum in pragul falimentului: calitatea activelor a scazut considerabil (multe dintre aceste “active” reprezentand de fapt pierderi) iar raportul capital propriu/active a ajuns la 48-1 comparativ cu 27-1 in 2007.

Citeste restul materialului si comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.

ARHIVĂ COMENTARII
Alex • 2009-05-03 10:30:20
FED e sustinuta de cei mai puternici bancheri din lume (vezi cum a fost infiintata, mai precis cine au fost aceia) Cand va ajunge Rockefeller&Morgan saraci atunci o sa aiba probleme si FED-ul
3 4
analistul de serviciu • 2009-05-03 10:48:40
Ai dreptate! FED-ul este o institutie bancara privata si care a facut ce-a vrut si cand a vrut in USa si prin alte parti. Dar, tot sistemul bancar american este putred, deoarece "bancherii" au niste venituri astronomice si daca va intrebati din ce, raspunsul este unul singur, din munca cinstita a milioane si milioane de angajati in diversele sectaore ale economiei reale. Aceste milioane nici nu se pot gandi ca vor castiga in o suta de vieti cat castiga un bancher, care oricum nu este interesat sa se uite la problemele economiei reale, deoarece acesta nu traieste in aceasta ci in .. puful creiat de iluzia ca banii ii vor veni oricum si oricand!
0 5
Morgan • 2009-05-03 18:40:27
Băncile au dreptul să dea bani pe datorie cu până la 10-30 ori mai mult decât au ele fizic în cont. Procedeul se numeşte fractional reserve banking, adică o bancă are voie legal să împrumute sume între 10 şi 30 de ori mai mari decât sumele pe care le are fizic în seif. Din această cauza s-a ajuns în SUA ca numai 5% din bani să fie tipăriţi fizic - restul de 95% există şi apar ca şi credite, cecuri, bani digitali. 90% din banii care sunt împrumutaţi de bănci sunt creaţi din nimic. Bani pentru care debitorul plăteşte dobândă. Astfel, se ajunge la situaţia absurdă în care debitorul plăteşte dobândă la nişte bani pe care banca nu-i avea înainte ca acesta să contracteze acel credit. Fractional reserve banking are o mare legatura cu Federeal Reserve Bank - o banca privata care a confiscat aurul cetatenilor americani printr-un decret al guvernului inainte de cel de-al doilea razboi mondial. De mai bine de 50 de ani F.R.B. tipareste bani fara nici o acoperire, bani din nimic. Banca fondata de Rotschild si Rockefeller - aceeasi oameni din spatele Bilderberg, Comisiei Trilaterale
1 6
unu • 2009-05-04 03:34:21
cine a confiscat aurul americanilor ? ai citit macar un document oficial sa vezi ce e fedul de fapt? sau informatiile tale se rezuma la zeitgeist? mai bine apuca-te de cosit...
4 1
Rokefeller • 2009-05-03 18:43:45
Bancile nu platesc taxe la stat ! Din aceasta cauza bancherii prin intermediul papusilor de la G20 doresc desfiitnarea paradisurilor fiscale intrucat in toata lumea nicio banca nu plateste taxe vreunei tari ! Asadar ele sunt intr-un paradis fiscal perpetuu oriunde s-ar afla. Cand s-a vorbit ultima data de cotizatia bancilor la bugetul statului? Cand s-a scris ultima data sau s-a prezentat la televizor cam cate procente intra prin impozite de la banci in contul statului? Niciodata, pentru ca nu se pune problema de asa ceva, este atat de simplu - bancile nu platesc nicio taxa la niciun stat. Bancile sunt stat in stat. Si nimeni nu observa, sau nu are curajul sa afirme acest lucru public pe un canal "oficial" ! Bancile oricum aveau dreptul sa tiparesaca bani din nimic prin procedeul legalizat international numit fractional reserve banking, acum vad ca nici taxe nu platesc... Viata ta este o iluzie.
2 5
luci • 2009-05-04 14:42:58
cate ceva, dupa aia vino cu astfel de informatii..., nu de alta, dar sunt unii care chiar nu stiu nimic despre asta si tind sa te creada...
0 1
KANT • 2009-05-03 10:58:03
o cale prin care statele, gen România, sä fie sfätuite(obligate) la niste credite performante pentru USA !. " Sumarizând", termen inventat de autor, se putea folosi concret "în concluzie..." etc ! Din când în când , mai consultati si DEX-ul !.
3 1
Pruteanu • 2009-05-03 20:09:08
@KANT - Auzi bai distractionistule, deviantule - tie in timp de criza cand cineva explica logic si simplu cauzele si nu efectul - tu te apuci si faci misto academic de el cu DEX-uri si alte rahaturi de babalac fasait.... marsh de aici generatie obosita care a distrus pamantul si acum e prea mandra sa-si recunoasca impotentza si ineficienta... astia de 40+ sunteti niste terminati, niste slugoi care si-au platit toata viata taxele ca niste iobagi birurile. Sunteti niste slugi fricoase si fudule babalacilor !
2 1
luputehno • 2009-05-03 11:04:51
sa nu uitam totusi ca dolarii ...sunt pana la urma niste hartii...care pot avea valoare de la...0..pana la...si cred ca ce vin o sa zdruncine serios...valoarea..lor
3 5
gigi bangros • 2009-05-03 11:28:30
falimentul total si definitiv al finantei americane si mondiale. acestea sunt mecanisme de a tine piciorul pe grumazul natiunilor si a demnitatii umane in cel mai pur sens. finantisti, la munca nu la jaf.
3 5
Alpha • 2009-05-03 20:12:54
Sfarsitul oligarhiei globale este aproape. Ei aveau ca plan amplasarea guvernului mondial prin 2002, dar datorita luptelor din orientul apropiat aceasta data s-a tot amanat pana cand "elita globlala" si-a terminat banii si resursele. Capitala se dorea sa fie la Ierusalim conform declaratiilor masonice din cartea "Agentii Puterii lui Solomon", Editura Aquila 2007 - mergi la pagina 281
0 1
now_what • 2009-05-04 03:42:45
:|
0 0
Alexa • 2009-05-03 11:58:56
Ca Fed-ul tipareste moneda de rezerva la nivel global, asa ca isi permite sa detina active mai bolnavioare. Intai falimenteaza toate tarile care au investit in dolar si abia dupa aceea Fed-ul. Nu exista alta moneda de rezerva la nivel mondial, iar euro se pare ca nu prea poate sa inlocuiasca dolarul, desi acum ar fi o oportunitate.
2 2
now_what • 2009-05-04 03:50:47
..ai dreptate. Pe cat imi doresc ca SUA sa traga toate invatamintele pana la capat din criza asta, cred ca asta nu se poate intampla fara a trage in jos si numeroase alte economii. Ar trebui sa dea de gandit multor state care au rezerva in dolari. E timpul unei alte abordari, cu adevarat mai globale. Razboiul ideologic s-a terminat, deci nu mai e cazul sa ne cramponam doar de modelul SUA. Cele mai bune noi locuri de munca si cresterea bazata intr-adevar pe valoare adaugata nu mai sunt de mult reprezentate majoritar in SUA. India si China au un potential mult mai mare de crestere, iar populatiile din tarile in curs de dezvoltare sunt mult mia dispuse sa munceasca pentru a-si imbunatati nivelul de trai.
0 0
Lidra • 2009-05-04 07:07:16
Nu apar statele unite, dar am sa intreb India si China au cresterea pentru ca vand unde? Nu cumva piata cea mai mare de desfacere este in continuare SUA? Ne place sau nu ...eu zic ca rahatul tot in jurul SUA se invarte.
0 0
nano2k • 2009-05-03 12:05:09
Cum ar putea sa dea faliment o tiparnita de bani? Asta numai daca ne intoarcem la niste valori autentice, normale, ceea ce inca nu e cazul. De fapt tot ce vor e sa se planga si sa tipareasca inca mai multi bani.
1 2
Eu • 2009-05-03 14:03:59
Daca ai citit matale acu' cateva zile tot pe-aici, in SUA au inceput deja unele comunitati sa tipareasca bani proprii. Daca dolarul nu mai are valoare la el acasa, crezi ca va mai avea valoare in alte parti? Hilara ar fi situatia in care muncitorii de la tiparnita de bani ar cere sa fie platiti in alta moneda, ca aia ce-o tiparesc ei nu mai are putere de cumparare. FED e clar un instrument de control cel putin al finantelor americane, si data fiind politica de impunere si mentinere ca mare putere mondiala a SUA in toate colturile lumii, e implicit ca FED ajunge sa aibe un cuvant greu in finante in multe locuri pe glob. Da' aia nu-i face mai putin vulnerabili decat pe altii. Norocul dolarului e ca pe moment China si alte state asiatice au rezerve imense in dolari, si tre'sa se zbata ele, nu SUA, sa nu cada prea tare dolarul, ca altfel rezervele lor nu mai valoreaza nimic. Da' o sa se sature si statele astea sa sustina dolarul pe degeaba pe termen lung. Cata vreme economia americana e slab performanta, statele respective n-o sa faca altceva decat sa lase dolarul sa scada lin, dar tot o sa-l lase sa scada. De ce zic ca e economia americana neperformanta: pt. ca s-a bazat excesiv pe servicii financiare si a externalizat aproape complet productia. In consecinta, in ciuda crizei, americanii n-au alta varianta decat sa importe la greu bunuri de larg consum, in loc sa investeasca in propria productie - propria productie nu mai exista, in anumite ramuri, si e dificil sa o pui pe picioare cata vreme productia la tine acasa e cu un ordin de marime sau mai mult mai scumpa decat cea din China.
0 6
nano2k • 2009-05-03 19:42:34
multumesc pt explicatie. este un punct de vedere rezonabil.
0 2
dares • 2009-05-03 12:29:58
cele doua familii isi conserva averea..FED e un mit un instrument de control al economiei mondiale. nu stiu de ce ..dar tare cred ca averea acestor familii bogate e pastrata in lingouri de aur la multi metri sub pamant..numa buna de facut speculatii pe piata aurului ...
2 3
anonim • 2009-05-03 13:54:24
Nu prea inteleg eu modul de gandire al finantistului Orgonas... voi ati vazut caine de abator mort de foame???
0 0
Gogu • 2009-05-03 14:36:54
Singura problema reala care ar putea vreodata sa aibe FED'ul e propria desfintare daca economia continua sa se duca in balarii. Chiar daca toti politicienii sunt pe statele de plata ale Wall Stretului si indirect al celor care controleaza FEDul nu o sa se poata impotrivii furiei multimilor... oricum a inceput pina si baba de la Pocreaca sa realizeze ca tot ce se inimpla e cauzat de lacomia si greselile fedului si a wall stretului. Oricum ideea de a nu avea banci centrale... nu e chiar asa de rea pe cit pare! O banca centrala care controleaza valoarea banului dupa bunul plac este din start o solutie catre dezastru si suferinta! piata trebuia lasata singura sa decida valoarea banului, dobinda trebuie stabilita de piata prin echilibru cerere oferta si nu impusa artificial de stat! O dobinda artificiala creaza dezechilibre serioase si investitii masive in domenii nerentabile.. ca sa nu mai mentionez creearea de bule speculative.. imobiliare, resurse naturale, etc...
0 3
now_what • 2009-05-04 03:58:36
ca nu-i chiar asa. Piata e oarba in dorinta de extindere si nu vede riscurile macro. De fapt, de la asta a pornit criza, pentru ca unele instrumente derivate si operatiuni finaciare sunt atat de interdependente incat statul s-a dovedit neputincios in a le controla riscurile pentru intregul sistem. Suna frumos ce spui tu, dar nu s-a dovedit ca functioneaza chiar in criza asta. Declansarea crizei arata ca un capitalism de piata excesiv de tip laissez-faire duce la riscuri necontrolate pentru consumatori inconstienti,
1 0
Lucianmotzul • 2009-05-03 15:19:37
Totul ramine aci pe pamint si nu duc nimic cu ei in groapa; acesti nesatui de aur ,de bani ,de averi inmasurabile,iar multa lume o duce ffff greu in aceasta scurta viata,invatatura Domnului nostru Isus Cristos este fffff buna (iubestel pe aproapele tau ca pe tine insusi )DAR ACESTIA SE GINDESC CA TRAIESC VESNIC ,IAR CIND SE APROPIE CEASUL TRECERI IN ALTA LUME FAC DONATI CARITABILE ,ARUNCA FARAMITURI SI PENTRU GLOATA CARE A MUNCIT O VIATA SA SE POATA EI HUZURI SI DESFATA,iar din cind in cind Dumnezeu le mai da citeo o boala si lor ,doar si ei sint muritori ,sarac si fericit cred ca este secretul vieti ,sa sti sa traiesti modest.,dar sa te bucuri de fiecare zi pe care ti-o da Dumnezeu.
2 1
in spatiu • 2009-05-04 03:30:01
in caz de cataclism pe pamant, si daca au unde pleca de exemplu pe statia international si tot e bine ca au unde, dar gloata se sfarseste aici pe pamant
0 0
Silas • 2009-05-03 16:28:32
Uitandu-ma la comentariile de mai sus imi dau seama ca Romania e plina de prosti, ca doctrinele de imbecilizare comunista au prins radacini puternice. Pe toti v-as trimite intr-un gulag siberian, sa va faceti studiile superioare.
3 1
Rotshcild • 2009-05-03 18:41:53
Banca americana Federeal Reserve Bank - a confiscat aurul cetatenilor americani printr-un decret al guvernului inainte de cel de-al doilea razboi mondial. De mai bine de 50 de ani F.R.B. tipareste bani fara nici o acoperire, bani din nimic. Banca fondata de Rotschild si Rockefeller - aceeasi oameni din spatele Bilderberg, Comisiei Trilaterale
0 3
Gigel • 2009-05-03 18:43:50
Din pacate cei care au postat sunt cu virste sub 35 ani. Este trist sa citesti astfel de postari simpliste si fara nici o notiune de economie. Din pacate sunt o multime cei care pur si simplu habar nu au pe ce lume traiesc, cu o educatie atat de redusa ca te miri cum de este posibil. Iar lipsa educatiei este inlocuita de astfel de "teorii", "rationamente". Mai sunt astfel de persoane si in vest dar mult mai putine ca in Romania. Trist ...
4 1
Hiram Abif • 2009-05-03 20:01:14
Catre Silas si Gigile - Daca erau adultii asa de destepti nu aparea criza asta....
0 3
guardia • 2009-05-04 08:26:05
eu sunt undeva la granita intre cele doua generatii, lucrez intr-o banca , si, crede-ma, daca ai da si tu argumente si ne-ai explica, poate te-as lua in seama; pana atunci, mi se pare mai de bun simt ceea ce spun tinerii acestia, si aici nu e vorba de varsta, caci ce spun ei mai zic multi altii din Vest, oameni cu mult mai in varsta, care si-au dedicat ani din viata aflarii adevarului din spatele acesteui sistem monetar.
0 0
nano2k • 2009-05-03 19:57:20
Silas, tinere (la minte), cu toate invataturile voastre de economisti, ati reusit sa aduceti multa suferinta in lume, sa provocati crize. Sa nu-mi zici ca aceasta "criza" a fost provocata de oamenii simpli care muncesc pentru traiul lor zilnic, nu fac rapoarte si isi ling un c.u.r sefii. Hai sa zicem ca tot de la oamenii simpli a pornit toata faza cu criza (asa cum suntem mintiti, de altfel) cu subprime-urile. Te intreb, cu ce sunt ei vinovati cand banca ii cheama sa le dea imprumuturi cu buletinul? Putem spune, fara frica de a gresi, ca si bancile si oamenii simpli, astia prosti, fara facultatile tale inalte, au gresit. Oamenii acum sufera si isi platesc greselile. DAR DE CE TOT EI TREBUIE SA VA PLATEASCA VOUA GRESELILE? Ca pana la urma tot din buzunarele lor merg mii de miliarde de dolari in banci !!! Sunt si eu inginer (asta, dragul meu, inseamna studii superioare, daca nu stii), si zilnic PRODUC ceva! Aduc un PLUS DE VALOARE pentru care platesc impozite (ex: TVA = TAXA PE VALOAREA ADAUGATA). Voi, cu bancile si desteptaciunea voastra aveti TVA = 0, adica VALOAREA ADAUGATA = 0. Nu iti trebuie multa minte pentru a intelege asta. Restul sunt perdelele voatre de fum si calcule fara nicio noima, doar ca sa va credeti voi mai smecheri. Ca pana la urma cu toate studiile voastre economice lucrati pentru niste bancheri care va exploateaza pe voi direct si pe noi indirect (prin creditele nerusinate). Primul lucru pe care o firma trebuie sa-l faca pentru a exista dpdv juridic este sa incheie un contract cu o banca (se deschide un cont). Statul nici macar nu se uita la mine decat dupa ce am batut palma cu o banca. Cum sa nu le mearga bine? As vrea sa ne intalnim intr-un gulag siberian sa vedem cine ar supravietui acolo. Eu, care gandesc practic sau tu, cu calculele si teoriile tale. Ai din start un avantaj. Dupa cum ai scris esti un lingau, ceea ce s-ar putea sa-ti creasca sansele. Dar si asa m-as lua la "tranta" cu tine.
0 3
alexia • 2009-05-03 20:43:26
si, daca nu ti-e cu suparare, care e valoarea adaugata de matale? ca n-am prea inteles...
1 1
Adama Weishpuht • 2009-05-03 22:08:02
Alexia draga, bancila nu platesca TVA asta incearca Nano2k sa spuna... si eu adaug ca nici alte impozite nu platesc... De aici gandeste-te si tu un pic la ce hal de sclavie s-a ajuns...populatia plateste pentru pagubele bancilor, banci care nu dau nimic din profitulul lor statului...altminteri sunt private... cum vine asta ?
1 3
nano2k • 2009-05-04 09:28:28


bancile nu platesc tva, nu platesc alte taxe.

tva sa zicem ca inteleg de ce nu platesc. pentru ca nu produc nimic ce ai putea considera "valoare adaugata".

misca niste bani din stanga in dreapta si se fac ca le e greu. cand fac cate-o greseala, tot din banii publici isi spala pacatele.

da, din acest punct de vedere ii dau dreptate lui silas. ca sa escrochezi la un asa nivel trebuie sa fii un "baiat destept" care sa cunoasca foarte bine "tabla impartirii" pe la politruci.

trebuie sa ne gandim bine in ce lume traim si cum dorim sa fie ea.

http://schimbarea.blogspot.com/2009/04/bancile-nu-platesct-taxe-la-stat.html
1 1
gigel de luxembourg • 2009-05-03 22:49:54
si uite-asa, facand pe desteptul, ca tine, pot spune "uitandu-ma la comentariul ta imi dau seama cat esti de prost". argumente? nu-i nevoie.
0 3
sabo • 2009-05-03 18:35:25
SILAS! CHIAR MAI DUR! DAR MANIA NU DA ROADE. ESTI DE ACORD?
1 0
americanu • 2009-05-03 23:51:42
Eu cred ca FED a reactionat normal la gloata de spagari care sunt in guvernul American (la fel sa intimplat si la noi cu alte bani BANCOREX BANKOOP) daca va uitati pe CNN sau FOX o sa vedeti ca si ei se cam mira in reportajele lor de ce se intimpla prin sistemul bancar american. Nu cred ca este nici o conspiratie modiala, este doar un sistem total gresit care face din ce in ce mai multe victime. Pentru cei care spun ca o piata libera se guverneaza singura va spun ca o piata este libera doar daca jucatorii din piata au o forta comparabila daca asta nu se intimpla piata nu mai este libera. Imaginati-va ca o banca mai mare sau la fel de mare ca si BNR ar veni in RO si ar incepe sa faca speculatii cu moneda nationala ce credeti ca o sa se intimple? In rest de cind sunt aici in SUA un singur lucrul pot sa spun, noi balcanicii suntem nistem oameni de treaba. Am vazut aici cum lumea trage tepe peste tepe fara nici o problema. Am vazut omeni dati afara de la serviciu pt ca urma sa aiba gemeni si asigurarea medicala urma sa devina prea scumpa pentru angajator. Am avut neplacerea sa angajez oameni pentru pozitii full time desi stiam ca peste 6 luni o fie dati afara in mod sigur (mentionez ca puteam sa facem contract pe 6 luni). Regula de aici este toata lumea te pupa pe fundulet si incearca sa profite in vreun fel de tine (daca se poate). Cam asta este sitemul de aici sa moara ceilalti eu sa traiesc. Am auzit si vazut foarte multa compasiune exprimata in vorbe dar nesustinuta de actiuni. De fapt ca sa il citez pe seful meu "american" spune ceva nu conteaza daca este adevarat sau fals doar pai pe oameni fericiti.
0 1
MKE • 2009-05-04 00:12:08
Nu observati ca FED-ul de la inceputul crizei si-au triplat activele detinute la $2190 mld. Asta e si ideea bagi cat mai multi in faliment si-i cumperi. Si stati linistiti ca o se le faca ei active de valoare AAA cat de curand.
0 2
samizdat • 2009-05-04 13:32:22
BNR nu poate fi comparata cu FED. FED este o banca privata care imprumuta statul american cu dollari in timp ce BNR este banca nationala -de stat, chiar daca si la noi este stat in stat. Bancherii de la FED sunt cei care au declansat criza. Nu cred ca FED se va prabusi decat daca poporul american se va revolta impotriva bancherilor care le distrug tara. Obama Deception_ si OLABA BARACK este tot omul bancherilor FED si de pe Wall Street! Wake up!
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro