Sari direct la conținut

Se fac primii pași pentru lansarea programului de modernizare a liniilor de tren din portul Constanța

HotNews.ro
Liniile din portul Constanta, Foto: CFR Infrastructura
Liniile din portul Constanta, Foto: CFR Infrastructura

Infrastructura feroviară din portul Constanța este „la pământ” și este mare nevoie de modernizare. Va dura ani buni, dar există un început, iar CFR SA a anunțat prima etapă. Lungimea totală a liniilor din portul Constanța, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar costurile estimate sunt de 4,5 miliarde lei, fără TVA.

Ce spune CFR SA

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că vineri, 17 martie 2023, a fost transmisă în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentația de atribuire pentru „Modernizarea Infrastructurii Feroviare din portul Constanța – Etapa I, Valu lui Traian”, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție.

Lungimea totală a infrastructurii feroviare din portul Constanța, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţii Modernizarea Portului Constanța (3 etape) este de 4,5 miliarde lei, fără TVA.

Prima documentație transmisă vineri, 17 martie 2023, în SEAP, face obiectul proceduri de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări de modernizare în stația Valu lui Traian.

Valoarea totală estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 402.343.706,36 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport și Bugetul de Stat.

Durata contractului este de 90 de luni, dintre care: 9 luni proiectare, obținere avize/autorizații, 20 de luni pentru execuție lucrări, 60 de luni perioadă de garanție.

Pentru realizarea proiectului Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I, Stația Valu lui Traian, parte a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța şi a legăturilor de acces către Port, sunt prevăzute următoarele lucrări:

▻ realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;

▻ electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;

▻ modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;

▻ menținerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;

▻ realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor și Post local, deservit de IDM Exterior;

▻ includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalații din Stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);

▻ proiectarea și execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Așteptare;

▻ trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotată cu instalație SAT;

▻ integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Stație și Grupa de Așteptare Valu Traian;

▻ reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Așteptare;

▻ postul local (PL) din stația Valu lui Traian va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare și deservit de IDM exterior;

▻ lucrări de telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației și cel deservit de IDM Exterior.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro