Nemtii se inghesuie sa-si ia masini noi, aproape un milion de inscrieri in programul Rabla, vanzari cu 40% mai mari in martie
Succesul programului Rabla din Germania continua. Inmatricularile de masini noi au crescut in martie cu 40% la nemti, in timp ce pe alte piete mari apar scaderi de 40%. In plus, programul Rabla gandit initial pentru 600.000 de persoane are aproape 950.000 de cereri, noteaza AFP.
In Germania s-au inscris in circulatie 401.000 de masini noi luna trecuta, crestere de 40% fata de luna a treia a anului trecut. Actiunile producatorilor auto au urcat la bursa din Frankfurt, iar reprezentantii industriei auto din Germania spun ca masura extinderii programului Rabla pana la finalul anului ar veni cum nu se putea mai bine.
Statul german da 2.500 euro pentru cei care doresc sa-si schimbe masina mai veche de noua ani, cu una nou-nouta. Numerosi producatori auto, precum Opel, Volkswagen sau Dacia, si-au marit productia pentru a face fata cererii din Germania, iar alte tari mari de pe continent au luat masuri similare pentru a stimula vanzarile de masini care scazusera puternic.
Marcile asiatice, franceze si italiene au avut cel mai mult de castigat, iar modele de clasa mica, stil Polo sau Sandero sunt preferate de nemti. Initial bugetul programului era de 1,5 miliarde euro, adica 600.000 de locuri, insa el ar putea continua pana la sfarsitul anului.
Programul Rabla german s-a dovedit extrem de eficient, autoritatile s-au miscat repede, dandu-i drumul in cateva zile de la primul anunt. Cumparatorii germani se pot inscrie la mai multe marci si apoi pot alege masina care le e livrata mai repede.