Sari direct la conținut

In pline tratative cu ARMA, GfK ofera solutii online de acces la datele de audienta

HotNews.ro

Furnizorul datelor de audienta TV pentru piata romaneasca, GfK Romania, a anuntat luni ca ofera membrilor Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA) un instrument online prin care acestia sa acceseze mai usor si structurat spoturile video realizate de la inceputul anului trecut si datele de audienta si monitorizare TV pe care le raporteaza. Anuntul vine in conditiile in care GfK si ARMA inca negociaza un act aditional la contractul dintre cele doua institutii, act menit sa rezolve neregulile semnalate in urma cu aproape o luna intr-un raport de audit.

Potrivit Luciei Romaniuc, presedinte ARMA, discutiile cu furnizorul datelor de audienta, GfK, pe tema actului aditional sunt inca in desfasurare si se vor incheia, probabil, spre mijlocul lunii aprilie.

In aceste conditii, GfK Romania a anuntat luni noul instrument online ce ofera membrilor ARMA acces rapid si structurat la datele de audienta si monitorizare TV, precum si la arhiva de spoturi video inregistrate de cand GfK a inceput sa masuratorile. Investitia initiala pentru acest site, potrivit reprezentantilor de relatii publice ai GfK, se ridica la aproximativ 30.000 de euro.

Instrumentul este descris, intr-un comunicat de presa, drept „unic in istoria SNMATV”, Andi Dumitrecu, managing director GfK Romania, precizand in acelasi comunicat: „Acest site – o initiativa a GfK Romania, nefiind un produs specificat contractual cu ARMA – a fost lansat din dorinta noastra de a eficientiza administrarea informatiilor pe care GfK le pune la dispozitia pietei de media”. Platforma este disponibila, insa, doar membrilor GfK.

La inceputul lunii martie, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat un audit realizat de organizatia franceza CESP asupra felului cum GfK masoara audientele TV, audit ce a semnalat o serie de nereguli. Atat ARMA, cat si GfK au insistat ca nu este vorba despre erori majore, insa Lucia Romaniuc a afirmat, atunci, ca toate punctele nevralgice vor fi puse intr-un act aditional ce va face parte integranta din contractul cu GfK si care va include si puncte punitive.

Un reprezentant al industriei a descris, atunci, pentru HotNews.ro auditul ca fiind un „cartonas portocaliu” pentru furnizorul datelor de audienta, cartonas acordat in conditiile „renuntarea la serviciile si datele furnizate de GfK ar impinge piata catre haos si nimeni nu-si doreste acest lucru”. La randul sau, TVR a avertizat ca va da in judecata GfK, pe seama audientelor atribuite posturilor publice de televiziune.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro