Sari direct la conținut

Studiu Standout: Cititorii blogurilor din Romania sunt tineri cu venituri si educatie peste medie

HotNews.ro

Trei sferturi dintre cititorii blogurilor din Romania au varste cuprinse intre 20-35 de ani, jumatate au studii superioare finalizate si apeleaza la bloguri pentru distractie, informatii si sentimentul de apartenenta la o comunitate, potrivit unui studiu de audienta a blogurilor romanesti, realizat de agentia Standout si publicat joi.

Potrivit unui comunicat al agentiei, studiul – realizat pe baza de chestionar pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri romanesti, pe parcursul a trei saptamani – arata ca cititorii de bloguri sunt in general utilizatori „cu o vasta experienta pe Internet si care interactioneaza intr-o proportie semnificativa cu blogurile pe care le citesc.

Comunicatul Standout arata ca:

  • 73,7% dintre cititori sunt persoane cu varste intre 20-35 de ani
  • doar 13,2% au varste intre 15 si 19 ani
  • 49,5% au studii superioare finalizate, din care peste o treime au si studii aprofundate, masterat sau doctorat
  • 17% au venituri peste 3000 RON, 34% au venituri intre 1000 si 3000 RON
  • 50,3% folosesc internetul de peste 7 ani, iar 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani
  • 44,7% au comentat cel putin o data pe blogul pe care au raspuns la chestionar; nucleul de cititori activi care comenteaza foarte des sau aproape la fiecare articol este de 6,6% din totalul cititorilor
  • Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distractia (70% din raspunsurile la studiul STANDOUT), noutatile (32,7%), sentimentul de apartenenta la o comunitate (16,3%).
  • 52,5% acceseaza zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate
  • 51,2% urmaresc zilnic intre 2 şi 5 bloguri
  • RSS-ul este folosit in procent scazut pentru citirea blogurilor romanesti (17,7%), conform studiului STANDOUT, principala metoda de accesare a blogurilor fiind prin metoda scrierii directe a adresei in browser (41,5%) sau prin bookmarks/favorites (31,2%).
  • 68,9% dintre cititori apreciaza ca si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea

Peste 8.200 de cititori de bloguri au participat la acest studiu, realizat de Standout „in parteneriat cu agentii de publicitate care si-au manifestat interesul pentru bloguri pana in prezent: MRM/McCann Erickson, Zed Digital/Zenith/Publicis, Media Direction/BBDO, MindShare/WPP, NMA/The Group, Leo Burnett/iLeo, Mediaedge:cia/WPP”.

Citeste mai mult despre studiu aici

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro