VIDEO Tata Motors a lansat luni pe piata Nano, cea mai ieftina masina din lume
Compania indiana Tata Motors a lansat pe piata, luni, la Mumbai, cea mai ieftina masina din lume – Nano, masina de 100.000 de rupii (1.500 de euro), informeaza BBC. Comenzile au inceput sa fie facute inca din februarie.
Tata Motors a prezentat automobilul Nano in ianuarie 2008, sustinand ca masina este destinata clientilor care nu-si pot permite masinile scumpe. Masina va avea un motor in doi cilindri de 0,6 litri si 33 de cai putere, iar viteza maxima va fi de 105 km/h. Automobilul nu beneficiaza de airbag-uri, aer conditionat sau radio.
Initial, Tata a anuntat ca va produce circa 250.000 de masini Nano anual si estimeaza ca va inregistra o cerere anuala de un milion de unitati. Problema este ca in prezent sunt produse lunar doar 3.000 de masini, astfel ca se va trage la sorti pentru a se decide cine va primi masini mai intai. Cei care vor sa-si rezerve masina trebuie sa dea 70% din suma, dar ar putea sa o vada abia dupa multe luni, fiindca productia este mult sub cererea estimata.
Constructorul indian a aratat ca se va concentra in primii doi-trei ani pe piata locala si abia apoi va lua in considerare exportul modelelor Nano catre Africa, America Latina si Asia de Sud-Est. Modelul, al carui pret va porni de la 1.500 de euro, este gandit sa-i faca pe multi dintre locuitorii Indiei sa renunte la scutere si motociclete pentru a-si cumpara un automobil.
Tata Motors a intampinat probleme cu acest proiect, masina trebuia lansata inca de anul trecut, dar dupa protestele violente ale fermierilor suparati ca li s-au luat cu forta pamanturile, compania a fost fortata sa renunte la o uzina care era aproape gata in regiunea West Bengal.
La inceputul lui martie, la salonul auto de la Geneva, Tata Motors a prezentat versiunea europeana a modelului Nano. Aceasta va ajunge pe continent abia in 2011, va dispune de ABS si air-bag-uri, dar indienii nu au vrut sa comunice pretul. Presa straina a scris recent ca Nano ar urma sa coste 5.000 de euro in Europa. Varianta destinata Europei e cu 20 de centimetri mai lunga decat cea pentru India si va avea un motor in 3 cilindri.