Studiu: Informatiile si utilizarea facila – principalele motive pentru care romanii intra pe internet
HotNews.ro
Peste 70% dintre utilizatorii romani de internet petrec mai mult de trei ore online in fiecare zi, iar principalele motive pentru folosirea internetului sunt oferta bogata de informatii si utilizarea facila, urmate de interactiunea cu prietenii si distractia. Asa arata rezultatele unui studiu realizat de eResearch pentru compania de marketing interactiv iLeo, parte a grupului Leo Burnett.
Studiul „Internetul si comportamentul utilizatorului roman” a fost realizat de eResearch prin metoda chestionarului online, esantionul fiind reprezentativ pentru populatia de internauti a Romaniei, din mediul urban si cu varste de peste 16 ani (esantion de 988 de persoane).
Potrivit studiului eResearch:
- peste 50% dintre internauti au inceput sa utilizeze Internetul in perioada 2000-2004;
- 91% dintre respondenti spun ca folosesc internetul zilnic;
- in orasele mari, „intalnim printre utilizatorii de internet mai multi barbati; mai multe persoane cu varste cuprinse in intervalul 40-49 de ani; persoane cu studii superioare; mai multi decidenti ai cumparaturilor produselor de folosinta indelungata”;
- in orasele cu mai putin de 200.000 de locuitori, „intalnim printre utilizatorii de internet mai multe femei, pentru care decizia de achizitie a produselor de folosinta indelungata e luata impreuna sau chiar de catre altcineva”;
- 52% dintre utilizatori acceseaza internetul preponderent dupa ora 18; 34% mentioneaza intervalul 10-18;
- 71% dintre internauti petrec in medie peste 3 ore zilnic pe internet;
- peste 70% dintre respondenti au declarat ca acceseaza internetul atat in scopuri personale cat si profesionale;
- „Principalele motive ale utilizarii internetului (cu peste 85% mentiuni) sunt: oferta bogata de informatii, si utilizarea facila. Interactiunea cu prietenii si distractia urmeaza in top si ocupa pozitii similare”.