AdPrint 2009: Sase trofee pentru agentiile romanesti, dupa retragerea premiului acordat GMP
Agentiile romanesti participante la cea de-a zecea editie a festivalului de publicitate AdPrint, ce premiaza creatia publicitara in print, si-au adjudecat sapte premii, insa au ramas cu sase, dupa ce, luni, a fost retras punctajul pentru care GMP a obtinut un bronz la categoaria Innovative Media, sectiunea Best Use of Ambient. Marele castigator a fost agentia DDB Berlin, in conditiile unui numar mai mic de agentii si campanii participante, comparativ cu anul trecut.
Agentia GMP primise, in cadrul festivitatii de premiere de la sfarsitul saptamanii trecute, un Inger de Bronz pentru campania „De ce iubim Bucurestiul”. Organizatorul premiilor, Millenium Communication, a anuntat, insa, luni ca „din cauza unor considerente tehnice, care tin de regulamentul competitiei, suntem nevoiti sa retragem punctele obtinute de GMP” pentru aceasta campanie. La randul sau, intr-o informare remisa de GMP, Teodor Cucu, head of strategy in cadrul agentiei, afirma ca „ne pare rau pentru situatia creata, iar daca am gresit nefiind atenti la regulament, platim”.
Pozitia Millenium Communication privind retragerea punctelor acordate GMP:
- „Din cauza unor considerente tehnice, care tin de regulamentul competitiei, suntem nevoiti sa retragem punctele obtinute de GMP pentru campania „De ce iubim Bucurestiul”. Desi categoria AdPrint Innovative Media este una noua, am pastrat, totusi, in regulament acel aliniat care restrictioneaza intrarea in competitie a lucrarilor mai vechi de un an. A trebuit, astfel, sa refuzam, participarea mai multor campanii din Europa sau din Romania si, iata, astazi suntem nevoiti sa stergem din statisticile oficiale AdPrint punctele obtinute de GMP. Regretam faptul ca din cauza unor neintelegeri in ceea ce priveste regulamentul tehnic al competitiei ii punem pe colegii nostri de la GMP intr-o situatie inconfortabila, stirbindu-le, astfel, bucuria castigarii Ingerului AdPrint cu o campanie atat de vizibila. Regretam necesitatea acestui demers cu atat mai mult cu cat juriul din acest an a apreciat foarte mult aceasta lucrare, intr-un context in care foarte putine campanii romanesti au reusit sa faca fata unor standarde foarte ridicate ale unui juriu foarte pretentios. Aplaudam, in continuare, valoarea confirmata de juriul AdPrint a acestei campanii, felicitam echipa GMP si le multumim anticipat pentru intelegere, rugandu-i sa sarbatoreasca acest succes, cu aceeasi bucurie ca pana acum cateva ore.”
Teodor Cucu, head of strategy GMP:
- „Ne pare rau pentru situatia creata, iar daca am gresit nefiind atenti la regulament, platim. Credem ca situatia se datoreaza unei interpretari diferite a regulamentului festivalului, la care a contribuit si faptul ca este pentru prima oara cand aceasta categorie este introdusa la AdPrint. GMP ramane, insa, cu aprecierea unui juriu international de cel mai greu calibru care a recunoscut inovatia campaniei. Ne pare rau ca din cauza unor detalii tehnice, la prima editie la care categoria Innovative media este introdusa in festivalul AdPrint, nicio agentie romaneasca nu primeste un premiu in categorie.”
Bilantul AdPrint 2009:
- Au participat 120 de echipe de creatie din 54 de agentii europene, cu 325 de lucrari. Editia a 9-a, din 2008, inregistrase 69 de agentii participante, cu aproximativ 400 de lucrari.
- Top 5 agentii, potrivit numarului de premii si nominalizari: 1. DDB Berlin; 2. Publicis Conseil Paris; 3. Callegari Berville Grey; 4. Cohn&Hansen / Ashley&Holmes 5. Grey Worldwide Romania.
Premii obtinute de agentii romanesti (dupa retragerea punctelor obtinute de GMP):
- Categoria Outdoor&Poster, sectiunea FMCG: Bronze Angel – Saatchi&Saatchi Romania – campania AIDS.
- Categoria Outdoor&Poster, sectiunea Social services, Public Awareness: Bronze Angel – Mercury360 – campania Suicide.
- Categoria Outdoor&Poster, sectiunea Social Services, Public Awarenss: Silver Angel – Saatchi&Saatchi Romania – campania Bomb.
- Categoria Press&Magazine, sectiunea FMCG: Bronze Angel – Saatchi&Saatchi – campania No room for pain.
- Categoria Press&Magazine, sectiunea Automotive/Automotive products: Bronze Angel – Cohn&Jansen/Ashley&Holmes – campania Myths.
- Best use of Typography: Castigator Grey Worldwide Romania – campania „Internet. How fun?”.