Sari direct la conținut

Regia Antenelor blocheaza licitatia pentru administrarea spatiului publicitar TVR

HotNews.ro

Televiziunea publica urma sa deschida vineri, 5 decembrie, ofertele primite in cadrul licitatiei prin care isi selecteaza regia care va administra spatiul publicitar pe TVR si canalele conexe in urmatorii trei ani. Termenul a fost amanat, insa, deoarece una dintre regiile interesate, C.L.I.R. Media, a contestat caietul de sarcini, ce prevede, intre altele, ca regia care se va ocupa de vanzarea spatiul publicitar TVR nu se va angaja in activitati similare pentru nicio alta statie ce emite pe teritoriul Romaniei. C.L.I.R. Media administreaza spatiul publicitar pentru posturile TV din grupul Intact.

Informatia pe scurt:

  • Licitatia de selectare a unui administrator pentru publicitatea TVR s-a blocat pe ultima suta de metri.
  • SRTV a initiat la sfarsitul lunii octombrie procedura de selectie a regiei ce urmeaza sa administreze spatiul publicitar pe TVR si posturile conexe.
  • Una dintre regiile interesate, C.L.I.R. Media, a contestat procedura de licitatie dupa lansarea acesteia.
  • C.L.I.R. Media gestioneaza si spatiile publicitare pe posturile trustului Intact. In caietul de sarcini, SRTv cerea exclusivitate.
  • Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor a anulat, in urma acestei contestatii, procedura de licitatie publica organizata de SRTv, care ia in calcul o plangere in justitie.
  • Procedura este, in prezent, suspendata, desi vineri, 5 decembrie, trebuia sa fie deschise ofertele. Pana acum au inaintat scrisori de intentie trei regii – Splendid Media, ARBOmedia si DBV Media House.

Reprezentantii TVR au confirmat pentru HotNews.ro ca deschiderea ofertelor a fost amanata in urma unei contestatii depuse de C.L.I.R. Media la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor. Contestatia vizeaza doua dintre conditiile solicitate de SRTv ofertantilor – exclusivitatea si venitul minim garantat.

Reprezentantii C.L.I.R. Media nu au putut fi contactati pana la publicarea acestui material.

CNSC a anulat procedura de licitatie publica la 21 noiembrie

Potrivit biroului de presa al TVR, „in urma contestatiei depuse de SC C.L.I.R. Media SA, Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor, prin decizia pronuntata in 21.11.2008, a anulat procedura de licitatie publica organizata de SRTv. Consiliul a considerat ca doua dintre conditiile solicitate de SRTv ofertantilor – exclusivitatea si venitul minim garantat – tin de esenta contractului de comision prin care SRTv doreste sa-si externalizeze aceasta activitate, iar acest tip de contract nu se poate incheia in conformitate cu OUG nr.34/2006”.

Tot biroul de presa al televiziunii publice precizeaza, insa, ca „SRTv nu doreste incheierea unui contract de servicii reglementat de Legea achizitiilor publice, ci a unui contract de comision reglementat de Codul comercial, deoarece numai pastrand cele doua cerinte – exclusivitatea si venitul minim garantat – Televiziunea publica se poate proteja de o eventuala concurenta neloiala”.

Trei scrisori de intentie primite pana acum

Pana acum, SRTv a primit scrisori de intentie de la DBV Media House (regie care gestioneaza in prezent publicitatea Realitatea TV si OTV), ARBOmedia (regie care a administrat pana in 2005 publicitatea postului public) si Splendid Media (regia care administreaza in prezent publicitatea TVR). Acestea au fost informate marti, 2 decembrie, in legatura cu amanarea termenului de deschidere a ofertelor.

Alegerea regiei ce va administra publicitatea la televiziunea publica va intarzia considerabil, deoarece „in acest moment, SRTv analizeaza posibilitatea de a face plangere impotriva deciziei CNSC la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de zece zile de la comunicarea deciziei. In acelasi timp, SRTv s-a adresat Autoritatii nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice si a solicitat un punct de vedere cu privire la posibilitatea externalizarii activitatii de gestionare a spatiului publicitar pe calea contractului de comision si cu privire la necesitatea aplicarii procedurilor de achizitie publica”.

TVR vrea din publicitate minim 12 milioane euro fara TVA in 2009

Potrivit caietului de sarcini, regia care va administra si vinde publicitatea TVR in urmatorii trei ani trebuie sa garanteze un venit net anual cuvenit SRTv de cel putin 12 milioane euro fara TVA in 2009, cel putin 14 milioane euro fara TVA in 2010 si cel putin 15 milioane euro fara TVA in 2011. Caietul de sarcini nu precizeaza valori pentru venitul brut anual garantat (suma minima pe care regia se obliga sa o obtina anual, inclusiv comisionul ce i se cuvine). Potrivit caietului de sarcini, regia de publicitate selectata urmeaza sa administreze spatiile pe toate statiile TVR, pe teletext si pe TVR.ro.

TVR a initiat procedurile licitatiei la finalul lunii octombrie. Contractul cu Splendid Media, regia care administreaza de la inceputul lui 2006 publicitatea pe posturile publice de televiziune, se incheie la finele acestui an.

UPDATE:Pagina de media noteaza ca „in aceste conditii, este posibila prelungirea cu trei luni a contractului cu Splendid media”, iar TVR este „hotarata sa mentina clauzele contestate de C.L.I.R. Media in caietul de sarcini”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro