Studiu: Romanii prefera sa primeasca newslettere pe adresa personala de email
Yahoo! Mail conduce detasat in randul clientilor de email pe care utilizatorii romani primesc newslettere de tip business to business (B2B) si business to consumer (B2C), potrivit unui studiu realizat de compania romaneasca de email marketing White Image. In cazul newsletterelor de tip B2B, Yahoo! Mail e urmat de Outlook si Gmail, in timp ce locurile 2-3 in clasamentul newsletterelor B2C sunt ocupate de Gmail si Windows Live Hotmail.
Topul clientilor de email utilizati de abonatii la newslettere B2B:
Yahoo – 56,58%
Outlook – 26,24%
Gmail – 4,41%
Windows Live Hotmail – 1,97%
Lotus – 1,47%
Thunderbird – 1,14%
Apple Mail – 0,67%
Apple iPhone – 0,54%
Windows Live Mail – 0,54%
Topul clientilor de email utilizati de abonatii la newslettere B2C
Yahoo – 65,82%
Gmail – 14,95%
Windows Live Hotmail – 8,12%
Outlook – 7,85%
Thunderbird – 0,48%
Apple Mail – 0,23%
Lotus Notes – 0,23%
Apple iPhone – 0,18%
Freemail – 0,27%
Mail.com – 0,19%
Realizatorii studiului conchid ca cei mai multi dintre utilizatorii de newslettere folosesc adresa personala pentru comunicarea B2B, iar circa 9% dintre abonatii la newslettere B2C folosesc adresa de email de serviciu pentru comunicarea B2C.
Studiul „Inbox Design Inside” al White Image a fost realizat in septembrie-octombrie 2008 si se bazeaza pe date colectate de la 80,800 de adrese unice de mail ale abonatilor la newslettere B2B si B2C. „Distributia celor mai importanti clienti de email are o influenta majora asupra design-ului emailurilor dedicate comunicarii abonatilor la newslettere B2B si B2C”, arata un comunicat al companiei.