Sari direct la conținut

Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Suspendarea temporara a taxei auto pentru masinile noi e un ajutor, dar nu o solutie definitiva

HotNews.ro

Suspendarea taxei de mediu la masinile noi – propusa luni de presedintele Basescu in vizita la uzinele Dacia – este un ajutor pentru marca autohtona insa nu o solutie definitiva, a spus pentru Hotnews.ro, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. El a adaugat ca, datorita eliminarii taxei de prima inmatriculare si prin „eforturile uzinei”, pretul masinilor Dacia va scadea.

El a spus ca vizita lui Basescu la Dacia e binevenita, insa a precizat ca va cadea in sarcina viitorului guvern sa puna in practica cele discutate luni, din cauza ca alegerile sunt aproape. Stroe spune ca prin traditie, primele trei luni ale anului sunt mai slabe la vanzarile de masini, insa e optimist ca apoi lucrurile se vor mai imbunatati. El a observat ca „presedintele si Guvernul, cand e vorba de auto, gandesc la fel”.

Viceliderul Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Ion Iordache, a declarat la Realitatea TV ca efectele discutiilor de luni se vor vedea in curand, dar prioritatea este pastrarea locurilor de munca, chiar si dupa perioadele de intrerupere a productiei, mai ales ca „salariatii au in general rate la trei banci” si va fi greu pentru ei, a mai spus Iordache.

Presedintele Traian Basescu a propus, luni, patru masuri pe care viitorul Executiv ar trebui sa le ia pentru buna functionare a uzinei Dacia. In opinia sefului statului, este nevoie de suspendarea temporara, pentru o perioada de 6 luni, a aplicarii taxei auto pentru masinile noi, „in cazul in care aceasta masura nu contravine regulilor CE”, continuarea programului Rabla, supravegherea inmatricularii ilegale a masinilor si creditarea furnizorilor pentru uzinele Dacia.

Numeroase voci din industria auto romaneasca atrag atentia ca piata masinilor noi se prabuseste din cauza taxei de inmatriculare care incurajeaza importul de masini second-hand vechi. Directorul general Dacia, Francois Fourmont, declara ca daca situatia se va inrautati, e posibil ca unii dealeri Dacia sa-si inchida portile, iar concedierile nu sunt excluse nici la uzina si nici in randul furnizorilor.

Constantin Stroe declara recent pentru Hotnews.ro, ca piata auto romaneasca a masinilor noi ar putea scadea la anul cu 30%, daca taxa de inmatriculare, a carei ultima varianta e in uz de la 1 iulie, nu este modificata, iar Brent Valmar, vicepresedinte APIA, spunea saptamana trecuta ca vanzarile de autoturisme vor fi de circa 275.000 de unitati anul acesta, si „ar merita sa deschidem o lada de sampanie daca vor atinge 250.000 la anul”. In 2007 s-au vandut 315.000 autoturisme noi.

Si legat de industria de componente s-au tras semnale de alarma, vin comenzi tot mai mici pentru ca producatorii de masini reduc numarul de unitati fabricate. Circa 200.000 de locuri de munca din sectorul auto sunt in pericol, atrag atentia multe voci care subliniaza ca cei mai vulnerabili sunt componentierii foarte mici care depind de un singur beneficiar.

Numarul inmatricularilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 105% in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4%, pentru aceleasi perioade de raportare, la 252.935 automobile.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro