Dan Diaconescu vrea transmisii live din Salvare si Elodia pe internet
OTV in cifre Foto: Hotnews |
Adrian Sarbu a inventat televiziunea comerciala in Romania. Silviu Prigoana a fost primul care a fructificat nisele TV – mai prestigioase, prin exit, la Realitatea TV, sau cu specific balcanic, precum Etno TV sau Taraf TV.
Dan Diaconescu este, fie ca ne place, fie ca nu, ultimul mare hit de pe piata TV romaneasca, intr-o epoca in care televiziunile se bat nu pe vedete si formate, ci in cel mai bun caz pe meciuri.
Dupa ce, ani de zile, a fost detestat si prea putin luat in serios, in 2007-2008, omul-OTV a devenit o voce care nu mai poate fi trecuta cu vederea in piata TV romaneasca.
400 de mii de euro pe luna, 240 de euro/GRP, planuri de mutare intr-un sediu nou si personaje care sunt consacrate pe OTV, pentru a pleca la alte televiziuni mai mari. Acesta este rezumatul OTV ca afacere, facut de Dan Diaconescu la intalnirea media HotNews.ro din data de 13 noiembrie.
Creatorul Elodiei sustine in continuare ca OTV este integral a lui si ca singura implicare a grupului media controlat de Sorin Ovidiu Vintu in afaceri se refera la vanzarile de publicitate ale postului, care au fost dublate in decursul acestui an de Media House, casa de vanzari care se ocupa si de Realitatea-Catavencu.
Diaconescu spune ca la anul va fi mai putin afectat de criza decat alte televiziuni cu clienti multinatinoali, fiindca vanzarile OTV sunt concentrate pe clienti mici, adesea autohtoni, deci un buget pierdut nu schimba fundamental datele financiare.
Diaconescu afirma ca la 1 Decembrie va lansa, pe 1 decembrie 2008, primele transmisii live in miscare, „din masini – ale noastre, ale Politiei sau ale Salvarii”.
Din planurile lui mai face parte si exploatarea brandului Elodia pe internet. Alte cateva idei:
– Clientii din publicitate te obliga „uneori” la compromisuri de continut, si in cazurile comerciale, si la reclama electorala.
– Veniturile OTV ar putea scadea de la 400 de mii de euro pe luna, in acest an, la 350 de mii de euro, la anul, din cauza crizei. Dan Diaconescu crede in schimb ca veniturile Pro TV s-ar putea diminua de la 15 milioane la 5 milioane de euro pe luna.
– Presa scrisa: „Mi se pare astazi cea mai proasta afacere. Cel mai bun ziar e la toate capitolele sub cea mai proasta televiziune si nu stiu daca vreodata isi va mai reveni presa scrisa la capitolul asta.”
– Cum vede Dan Diaconescu Romania peste 20 de ani? „O Romanie in care cetatenii n-o sa mai cunoasca nici macar numele presedintelui, in care lumea va zambi aducandu-si aminte de momentele de tip inchiderea OTV-ului din 2003 sau de alte sincope din viata presei si in care toti vor vedea programele tv pe laptop sau pe ceasul de la mana.”
– Diaconescu nu este dispus sa vanda in viitor mai mult de 49 la suta din afacere.
– Realizatorul considera ca a deschis mai multe drumuri in televiziunea din Romania, pornind de la preluarea cazului Elodia de alte posturi, dar de si publicatii: „In general genul de emisiuni pe care eu il arunc la cos de la un an la altul fiindca lumea se schimba este preluat de alti colegi de-ai mei care nu vor sau nu pot sa inventeze ceva nou. Mai pe scurt, ce arunc eu, iau altii de bun. Pana cand, desigur, se vor prinde ca nu functioneaza si vor schimba si ei macazul.”
– Formula sub care D.D. descrie OTV: „Singura televiziune de investigatii si de eveniment”.
– Dan Diaconescu Direct fata de alte talk-show-uri: „In emisiunea mea chiar se intampla ceva, oamenii afla ceva, si e vorba tot timpul despre ceva. Spre deosebire de alte show-uri in care, la final, te intrebi de ce l-ai urmarit si cu ce ai ramas. Noi, de bine de rau, gasim la finalul emisiunii cate un disparut sau telespectatorul afla in premiera despre ceva ce nu stia inca.”
– Ce face Dan Diaconescu in lungile intervale cat nu se vede in cadru? „Semnez facturi, state de plata, citesc ziare sau diverse scrisori, petitii sau memorii. Cand ne vom muta in noul sediu si vom folosi noua tehnologie, toti invitatii vor aparea in cadrul lor, adica ecranul va fi impartit in 3 sau 5 ferestre, mai putin eu, care oricum nu sunt ineteresant.”
– Diaconescu nu se uita in camera „probabil din timiditate sau din faptul ca niciodata nu m-am considerat si nici n-am fost considerat o vedeta buna de televiziune”.
– Despre alte televiziuni: „Sunt multe televiziuni in Romania intretinute ca niste amante si imediat ce stapanii n-o sa le mai indrageasca o sa dispara cum au aparut. Prefer o televiziune cu taxele si impozitele platite la zi, dar cu decoruri mai prafuite si emisiuni mai putin costisitoare, decat una stralucitoare care sa dispara dupa un an sau doi, cu datorii de zeci de milioane trecute intr-o gaura neagra.”
– „Realitatea si Antena 3 (…) se tabloidizeaza permanent, daca tot vorbim de tabloidizarea OTV.” Postul familiei Voiculescu are vedete tip OTV: „Exista la Antena 3 Valentin Stan si Mircea Badea, care sunt perfecti pentru OTV, daca nu esti atent la sigla din coltul ecranului zici ca-s de la noi. Ca sa nu mai vorbesc de Ion Cristoiu, care a si stat doi ani la OTV.”
– Dan Diaconescu nu se teme de o noua suspendare a emisiei OTV, dupa cea din 2002: „Atunci era plina dictatura in Romania, era in regimul Nastase, care astazi nu mai exista. Nu mai am niciun fel de problema din acest punct de vedere. Dar, ca masura de precautie, am facut si cea de-a doua televiziune, DDTV, fiindca nu se stie niciodata cand se intoarce Nastase, fiindca ati vazut, Mizilul il iubeste deja.”
– Diaconescu spune ca nu intelege declaratiile concitadinului Marius Tuca despre televiziuni de apartament, pe care acesta a afirmat ca nu le ia in seama: „Nu stiu de ce Marius Tuca a facut aceasta declaratie, fiindca automat, din cauza ei, isi pierde tot publicul OTV. In cazul in care isi va face vreo televiziune. Dar cum eu nu cred ca-si va face nimic, va ramane tot anagajat, ca sa nu zic sluga la patron. Nu a pierdut nimic. Incrancenarea exista, am senzatia, doar din partea lui. Am vazut recent ca a declarat ca el a facut Jurnalul National. Dar reamintesc tuturor ca dupa ce m-am anagajat eu la Dan Voiculescu, in 1992, mi-a luat 6 luni sa-l conving pe Marius Tuca sa vina sa lucreze cu mine.”
– Gigi Becali a platit, in campania electorala, 60 de mii de euro pentru trei ore de aparitie la OTV, conform tarifelor facute publice de aceasta.
– Este multumit Diaconescu moral de ceea ce face? „Atata timp cat sunt pe locul I in clasamentul talk-show-urilor totul e ok. Mi-as dori sa pot investi mai multi bani in ele, dar acum nu exista resurse. In sensul ca nu exista atat de multi bani sau sa poata fi recuperati din publicitate.”
Iulie 2008 a fost o luna-record pentru OTV, care s-a plasat pe locul al patrulea in topul televiziunilor, cu un rating mediu de 0,9 (108 mii telespectatori pe minut) si o cota de piata de 6%, pe intreaga populatie urbana, conform ARMA, date prelucrate de GfK. OTV se afla in general pe locul 5-7 in top, cu valori putin mai mici decat cele de mai sus.
Documente:
Top 10 televiziuni iulie 2008 (Hotnews, 13 Nov 2008) DOC, 7680K
Intrebari puse de Addy:
1)Multe institutii mass-media din Romania au in spate anumite interese economice, respectiv o afiliere politica. Constat ca la anumite televiziuni , stirile despre anumite personaje politice sunt zilnic plasate intre doua stiri cu conotatii negative (omoruri, violuri, jafuri etc.). Asta poate fi privita ca o tehnica de manipulare.
De aici si urmatoarea mea intrebare: Ati fost pus vreodata sa faceti urmatorul compromis: „Va vindem publicitate electorala, dar dorim sa denigrati partidul X si sa ne promovati pe noi, partidul Y ?”
2) Invitatii dumneavoastra presteaza mai mult la nivel cantitiv, mai putin calitativ. Va onoreaza aceasta politica ?
3) Dreptul la libera exprimare nu trebuie confundat cu dreptul de a batjocori pe altii. Democratia nu trebuie confundata cu democratia de gloata. Care este punctul dumneavoastra de vedere in aceasta problema ?
4)Va onoreaza faptul ca ati promovat cultura manelistica, respectiv vedetele de carton ? Priviti asta ca o realizare sau o concesie facuta din ratiuni economice ?
5)O „televiziune a poporului” ar trebui sa presteze un jurnalism militant impotriva coruptiei omniprezente din Romania . As da aici drept exemplu pe Radu Moraru, care prin campania impotriva abuzurilor si coruptiei distribuitorilor de gaze chiar a aparat interesele poporului. De ce OTV, care se doreste a fi expresia „aparatorului poporului” nu intrepinde astfel de campanii, impotriva coruptilor din Romania?
6) In aceeasi ordine de idei, de ce nu promovati jurnalismul de investigatie ? Sunt multi ziaristi care actioneaza pe plan local si raporteaza cazuri grosolane de coruptie.
7) Televiziunea poate avea un impact informational sau un impact emotional asupra populatiei. In ce masura credeti ca v-ati achitat de prima sarcina , aceea de a informa ?
8) Considerati ca ratingul si beneficiile economice ar trebui sa fie singura preocupare a unei televiziuni ?
Alte intrebariaici, pe Blogul lui Comanescu