Zile agitate in media-publicitate: schimbari de conturi locale si regionale, lansari si relansari de agentii, reduceri de costuri la grupurile internationale
HotNews.ro
Pe plan international, marile grupuri media continua sa taie din perspectivele de crestere pe 2008-2009 si sa anunte reducerea costurilor. In Romania, ultimele zile au fost marcate de miscari ale companiilor din zona comunicarii neconventionale si de confirmarea unor schimbari importante de conturi locale si regionale.
- Serban Ciusca, pana recent partener la ARBOevents, a anuntat joi ca el este cel care a preluat restul de actiuni in cadrul acestei companii, in care era actionar alaturi de ARBOmedia AG pana cand aceasta a fost preluata de catre grupul elvetian Goldbach. Personajul Kristiano Tabasco, „investitorul strain” al carui nume a fost anuntat in unele ziare si vehiculat pe cateva bloguri drept cumparatorul partii detinute de ARBOmedia in ARBOevents, a fost inventat special pentru campania de relansare a firmei conduse de Ciusca. Aceasta se va numi „Tabasco si Ciusca”, „Tabasco” fiind, potrivit lui Ciusca, numele simbolic al oricarui viitor asociat in cadrul companiei, care isi extinde activitatea de la evenimente la „PR 2.0” si la branding.
- Grupul de comunicare Tempo a anuntat oficial intr-un comunicat de presa unificarea propriului sau departament de BTL si a companiei QB Promotion in noua companie de comunicare neconventionala Tempo Action. In cadrul acesteia, Dragos Grigoriu si Razvan Warinschi, in calitate de managing partners, detin fiecare cate 50% si estimeaza pentru 2008 o cifra de afaceri de peste 3,5 milioane de euro. Tempo anuntase la sfarsitul lunii trecute si preluarea a 50% din firma de comunicare interactiva Kinecto.
- Leo Burnett a anuntat, tot printr-un comunicat de presa, ca-si extinde portofoliul de firme printr-o companie specializata in masurarea audientei si consultanta in-store din Romania, TruMedia Research. Compania – prima de acest fel de pe piata romaneasca – este condusa de Tudor Fulea, fondator al Proximity Bucuresti si al CuponPro si care din 2007 a fost Head of Global Knowledge Center la Leo Burnett.
- In zona media, publicatia Business Standard apare pe piata, de saptamana aceasta, intr-o noua formula grafica, prezentata de autorul acesteia, Cristian Lipan, drept „Standard 3.0”. Noua formula grafica include un logo partial restilizat, un layout mai clar, fonturi noi. Ziarul economic isi pastreaza formatul si paginile structurate tematic. Tot grupul Realitatea-Catavencu a anuntat ca noua emisiune a lui Robert Turcescu de la Realitatea FM, „Romania vorbeste” , va incepe pe 10 noiembrie. Iar divizia de investitii in new media a aceluiasi grup, F5, a lansat impreuna cu Senior Interactive, prin compania XIPE Interactive, un serviciu online pentru cei care vor sa achizitioneze masini noi, Autonovo.ro.
- Contul de media al Renault-Nissan pentru regiunea EMEA, ce acopera 30 de tari, printre care si Romania, este preluat de agentia OMD, a anuntat producatorul de automobile. Contul regional se ridica la 800 de milioane de euro. Pe blogul sau, Catalin Tolontan evalua acest cont, in Romania, la 9-10 milioane de euro. Potrivit Adweek, in licitatia pentru contul EMEA al Renault-Nissan s-au confruntat in final OMD si Carat, parte a grupului Aegis. In prima faza, alti participanti au fost Mediaedge:CIA, MPG si VivaKi.
- In Romania, Mediaedge:CIA a castigat un cont media important, cel al Altex, de care se va ocupa de la 1 noiembrie. In Marea Britanie, Carat si OMD se infrunta din nou, de data aceasta in faza finala a licitatiei pentru contul de media de 58 de milioane de lire sterline al Vodafone.
- Rupert Murdoch este ultimul dintre magnatii media care isi reduce previziunile pentru 2008. Grupul lui Murdoch, News Corp, ia acum in considerare o scadere substantiala a profitului operational pentru anul fiscal in curs, comparativ cu previziunile anterioare ce faceau referire la o crestere de 4-6%. Potrivit Financial Times, News Corp prevede o scadere de peste 10% a profitului operational, comparativ cu cel de 5,13 miliarde de dolari inregistrat anul trecut. El a anuntat masuri de reducere a costurilor pentru toate activitatile.
- In prealabil, Press-Business.de, citat de Iulian Comanescu pe blogul sau, anuntase ca si Gruner&Jahr, divizie Bertelsmann, planuieste o reducere de costuri de 20% pentru anul viitor, inclusiv prin renuntarea la unele dintre titlurile aflate in portofoliul sau.