Seful Yahoo! invita Microsoft sa-i cumpere compania
Dupa aproape un an in care a cautat alternative la oferta de cumparare inaintata de Microsoft, directorul executiv al Yahoo, Jerry Yang, a declarat ca un acord cu Microsoft ramane cea mai buna optiune pentru compania sa, informeaza Reuters. La cateva ore dupa ce Google a renuntat la parteneriatul de publicitate cu Yahoo, Jerry Yang a declarat in cadrul summitului Web 2.0 din San Francisco ca ramane deschis la ideea vanzarii companiei catre Microsoft, dar la pretul corect.
Yang a declarat de asemenea ca „ramane deschis” si in privinta vanzarii catre Microsoft a diviziei de cautare pe internet, dar a punctat faptul ca „nu sunt noutati” in privinta negocierilor dintre cele doua companii.
Microsoft a facut o oferta pentru cumpararea afacerii de cautare pe Internet a Yahoo! dupa ce a retras oferta de achizitionare a intregii companii in luna mai a acestui an.
Valoarea actiunilor Yahoo! a crescut miercuri dupa ce un zvon postat pe un blog anunta ca Yahoo! si Microsoft sunt in duscutii avansate pentru vanzarea Yahoo! la un pret intre 17 dolari si 19 dolari pe actiune. Informatiile de pe acelasi blog anuntau ca Yang se va retrage din functia de CEO al companiei.
In replica, oficialii Yahoo! au precizat ca informatiile sunt false.
Pretul unei actiuni Yahoo! se tranzactioneaza in prezent sub valoarea de 31 dolari, cat oferise Microsoft initial si compania se confrunta cu critici severe din partea investitorilor pentru ca a refuzat oferta Microsoft.
Seful Yahoo! nu a dorit sa comenteze declaratiile unor surse din piata care au precizat pentru Reuters ca Yahoo! negociaza cu Time Warner Inc cumpararea diviziei AOL.
Yang si-a mai exprimat dezamagirea fata de decizia Google de a renunta la acordul in domeniul publicitatii. Cele doua companii au semnat acest acord in luna iunie, cand Yahoo! cauta modalitati de creare a unei strategii independente de crestere a afacerii.
Acordul, prin care reclamele Google urmau sa apara alaturi de rezultate afisate de de motorul de cautare Yahoo!, pentru utilizatorii sai din SUA si Canada, urma sa genereze pentru Yahoo! venituri de 800 de milioane de dolari anual. Ingrijorat ca Departamentul de Justitie din SUA va bloca acest parteneriat, Google a decis miercuri sa renunte la acest acord.