Sari direct la conținut

Greii publicitatii mondiale prezic vremuri grele si isi pun speranta in pietele emergente

HotNews.ro

Trei dintre cele mai mari retele globale de comunicare au avertizat ca se asteapta ca ultimul trimestru din 2008 sa fie unul foarte dur, potrivit Financial Times. Publicatia citeste in evaluarile grupurilor Interpublic, Publicis si Aegis – prezente si pe piata din Romania prin diverse subsidiare sau agentii afiliate – un semnal ca anul 2009 va fi extrem de greu pentru industria de marketing. Sir Martin Sorrell, seful unei alte mari retele, WPP, scrie la randul sau, pentru The Guardian, ca in vreme de criza aceasta industrie ar trebui sa priveasca spre pietele emergente din Est.

  • Financial Times ii citeaza pe presedintele Publicis Maurice Levy, directorul Interpublic Michael Roth si reprezentanti Aegis, care isi exprima increderea ca vor reusi sa isi imbunatateasca sau sa-si mentina performantele economice tinand sub control costurile si apeland la disponibilizari, pe masura ce criza financiara loveste bugetele de marketing.
  • Tot ei sunt precauti, potrivit FT, sa faca estimari privind „intensitatea si durata turbulentelor” (Maurice Levy), deoarece „volatilitatea pietelor financiare pun sub semnul intrebarii orice presupunere privind evolutia afacerilor, indiferent de domeniul in care operezi” (Michael Roth).
  • Potrivit declaratiilor facute de Aegis, este „dificil de prevazut nivelul de cheltuieli pentru cel de-al patrulea trimestru” al anului in curs, continua FT. Potrivit sursei, atat Publicis, cat si Interpublic au afirmat ca marile companii din industria auto – una dintre cele mai „grele”, dar si mai vulnerabile categorii de clienti publicitari – nu si-au redus cheltuielile de marketing mai mult decat fusese anticipat.
  • FT scrie ca cele trei companii au inregistrat cele mai mari scaderi de venit, in trimestrul al treilea, pe pietele din Germania, Spania si Marea Britanie.
  • Brand Republic noteaza ca Publicis intentioneaza sa investeasca masiv in digital si in pietele emergente, doua zone unde se esteapta cresteri mai mari in 2009, pentru a compensa slabiciunile din alte zone „traditionale”.
  • The Guardian publica un material semnat de Sir Martin Sorrell, seful grupului international de comunicare WPP. Potrivit acestuia, exista si vor exista si in 2009 reduceri ale activitatii in Vest (SUA si Europa Occidentala) si, pentru ca „lumea nu este decuplata”, vor exista scaderi similare si in alte piete mari, precum Brazilia, Rusia, India, China si „Urmatorii 11″ (Bangladesh, Egipt, indonesia, Iran, Mexic, Nigeria, Pakistan, Filipine, Coreea de Sud, Turcia si Vietnam”. Dar, desi pietele emergente, ce inregistreaza cresteri mai rapide, vor resimti efectele crizei, ele vor continua sa inregistreze cresteri mai mari decat cele occidentale.
  • Tot The Guardian citeaza Lenta.ru, site potrivit caruia o ultima cercetare arata ca in Rusia cheltuielile in marketingul digital vor atinge 1-1,5 miliarde de dolari anul acesta, pe masura ce scand cheltuielile pe majoritatea pietelor europene.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro