Grupul Realitatea da bani din publicitate autoritatilor de mediu
Grupul Realitatea-Catavencu a anuntat marti ca incepand de la 1 noiembrie va dona lunar 0,5% din incasarile sale din publicitate catre Ministerul Mediului. Reprezentantii grupului au spus pentru HotNews.ro ca donatiile se vor baza pe un protocol, nefinalizat inca, intre grupul media si Administratia Fondului pentru Mediu, avand in vedere ca legal ministerul nu poate primi direct donatii. Iulian Comanescu face un calcul pe blogul sau si estimeaza ca, la veniturile de anul trecut, valoarea donatiei s-ar situa la circa 13.000 de euro pe luna.
Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) este o institutie publica avand personalitate juridica, coordonata de Ministerul Mediului si care se finanteaza integral din venituri proprii. Printre sursele de venit acceptate se numara si donatiile, sponsorizarile si asistenta financiara din partea persoanelor fizice sau juridice romane si straine.
Grupul media controlat de Sorin Ovidiu Vantu spune intr-un comunicat de presa ca aceste donatii vor fi „un demers de durata”, avand in vedere ca desfasoara pe termen lung campania „Cod Verde”, prin care, o data pe luna, produsele jurnalistice ale grupului abordeaza culoarea verde.
Marti, Iulian Comanescu se intreba pe blogul sau „daca banii trebuia sa se duca la Ministerul mediului sau nu (…) Cu privire la destinatia sumei, e drept ca e mai greu de gasit un ONG reprezentativ din punct de vedere al tuturor”. Recent, scriind despre campania trustului, Alex Mihaileanu comenta, la randul sau, pe blog: „pe scurt, Realitatea-Catavencu vrea sa faca bani pe spinarea unei initiative care are ca singur scop… cresterea profitului”.