Sari direct la conținut

Lada va construi din 2011 masini pe platforma Logan

HotNews.ro

AvtoVAZ, producatorul masinilor Lada, va plati catre Renault 220 milioane euro pentru a putea construi peste doi ani masini bazate pe paltforma Logan, scrie Automotive News. Rusii vor plati grupului francez 100 de milioane euro pentru licenta platformei B0, pe care este construita familia de modele Logan. In plus, AvtoVAZ va plati catre Renault alte 120 de milioane de euro, pentru licenta a doua motoare Renault, ce vor fi utilizate pentru masinile Lada din viitor.

Renault a preluat in primavara 25% din actiunile AvtoVAZ pentru un miliard de euro. Alianta formata a devenit al treilea mare producator mondial de automobile cu peste sapte milioane de vehicule pe an. Numarul de vehicule vandute de catre cei trei constructori este de un pic sub 2,5 milioane pentru Renault anul trecut, 3,7 milioane pentru Nissan si 800.000 pentru Avtovaz.

AvtoVAZ e cel mai mare producator rus de automobile, iar printre modele se numara Lada Priora, Kalina, Samara si Niva. Modelul VAZ 2101, lansat in 1970 pe baza lui Fiat 124 este masina cea mai des asociata cu marca Lada. Francezii vor ca pana in 2014, productia la AvtoVAZ sa fie aproape dubla, adica 1,5 milioane de masini anual din marcile Lada si Renault.

Renault produce Logan in Rusia, iar vanzarile masinii sunt foarte bune, anul acesta putand ajunge la un total de 80.000 de unitati. Francezii mizeaza pe succesul Logan-ului si ar putea produce la fabricile Lada si alte modele din gama, cum ar fi MCV, despre care presa rusa a scris acum cateva luni ca ar putea fi produs si sub sigla Lada.

Marca rusa a vandut peste 400.000 de masini in Rusia pe primele opt luni, dar gama de modele este foarte invechita, in ciuda incercarilor de a se moderniza cu modele precum Kalina si Priora.

La diferite saloane auto, Lada prezinta concepte care pe multi i-a socat, stiut fiind ca producatorul e celebru pentru masinile patratoase. La salonul de la Moscova spre exemplu a prezentat un concept de crossover-SUV despre care unii au spus ca e extrem de interesant, iar altii ca e o combinatie nefericita de trasaturi „imprumutate” de la mai multe modele de pe piata.(foto).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro