Business report: Austostrada Transilvania a inghitit peste 670 mil. euro, dar nu are niciun kilometru de asfalt; Petrom: cel mai mare profit din istoria Romaniei; Cum sa-ti faci marketing cu doar 1.000 de dolari; Versiuni M pentru BMW X5 si X6; Zece concepte ale viitorului. Asa vor arata masinile?, iar un muncitor strain ii costa 2.500 € pe patronii romani
Austostrada Transilvania a inghitit peste 670 mil. euro, dar nu are niciun kilometru de asfalt. Statul roman a cheltuit in ultimii patru ani aproape 675 mil. euro pentru proiectul austostrada Transilvania care in prezent nu are niciun kilometru de asfalt. Cei mai multi bani, aproximativ 211 mil. euro, au fost cheltuiti anul acesta, dar compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, nu a turnat pana in prezent niciun kilometru de asfalt, majoritatea lucrarilor efectuate fiind terasamente, structuri si imbracaminti rutiere pe tronsoanele 2B (Cluj Vest – Campia Turzii) si 3C (Suplacu de Barcau – Bors), scrie Ziarul Financiar.
Cum sa-ti faci marketing cu doar 1.000 de dolari. O campanie de marketing este costisitoare, dar exista si secrete care pot aduce succesul pe masa managerilor, cu un buget de numai 1.000 de dolari. Doua lucruri sunt esentiale in faza de pregatire: stabilirea obiectivului si, implicit, intelegerea pasilor care intervin pe drumul ce trebuie parcurs pana la atingerea sa, si crearea ofertei de marketing, scrie Capital.
Versiuni M pentru BMW X5 si X6. Potrivit unor informatii neconfirmate inca oficial, grupul german BMW pregateste versiuni M pentru doua dintre SUV- urile companiei, X5 si X6, acestea urmand a fi lansate peste cel putin un an. Ludwig Willish, seful diviziei M, cea care se ocupa de versiunile „dopate” ale BMW, a marturisit ca, daca vor fi produse, „cele doua declinari nu vor ajunge pe piata inainte de sfarsitul lui 2009, scrie Financiarul.
Petrom: cel mai mare profit din istoria Romaniei. Compania patronata de austriecii de la OMV a facut la primele sase luni un profit de 460 de milioane de euro si e in grafic pentru miliardul de la sfarsitul anului. Rezultatul inscrie Petrom printre cele mai profitabile companii pe plan regional, scrie Cotidianul.
Guvernul arunca institutele de cercetare in coltii imobiliarilor. Institutele de cercetare vor fi privatizate prin licitatie cu strigare, iar cumparatorii nu vor mai fi obligati sa pastreze obiectul de activitate si numarul de salariati. Acest proiect care va pune cruce cercetarii romanesti a fost elaborat de AVAS si Ministerul Educatiei si urmeaza sa fie adoptat de Guvern. Urmarea va fi activarea rechinilor imobiliari care vor cumpara institutele doar pentru cladirile si terenurile pe care le detin, scrie Gandul.
Un muncitor strain ii costa 2.500 € pe patronii romani. Costurile pe care patronii le suporta pentru aducerea unui muncitor strain in Romania pot ajunge la aproape 2.500 de euro, din care aproximativ 20% reprezinta salariul, restul fiind taxe pentru permisul de munca si pentru traducerea si legalizarea documentelor necesare la dosar, scrie Business Standard.
In top 5 destinatii din regiune pentru achizitii si fuziuni. Romania si Bulgaria ocupa pozitia a patra intre cele mai atractive destinatii din Europa Centrala si de Est pentru investitorii din tarile est-europene si locul 5 in ceea ce priveste interesul firmelor vest-europene pentru realizarea de fuziuni si achizitii, potrivit unui studiu al Deloitte.Studiul a fost realizat prin intervievarea a 120 de directori in domeniul achizitiilor si fuziunilor din Europa in perioada martie – aprilie 2008, scrie Ziarul Financiar.
Zece concepte ale viitorului. Asa vor arata masinile? Dupa ce anul trecut am fost partasi la succesul lui Mihai Panaitescu in celebrul concurs de design organizat o data la doi ani de Peugeot, astazi va prezentam o serie de concepte ale viitorului pe care si le-au imaginat studentii Universitatii Regale de Arta din Londra. Imaginatia este principalul punct de referinta al acestora, un alt numitor comun fiind faptul ca fiecare dintre cele zece concepte prezentate de studentii universitatii londoneze fac parte dintr-o ofensiva ecologica promovata in ultimul timp de designerii mondiali prin creatiile lor, scrie Automarket.
Romanii incep sa dea Loganul pe SUV-uri si compacte. Piata autoturismelor si-a modificat in acest an structura, clientii clasei mici migrand catre vehicule sport-utility si modele ale clasei C. Segmentul B sau M0 al pietei romanesti este in continuare cel mai mare ca volum, dar toti marii competitori din aceasta zona sunt in scadere, scrie Capital.
Microsoft cauta IT-isti care stiu doua limbi straine. Gasirea specialistilor IT care sa cunoasca si a doua limba straina este principala problema de resurse umane cu care se confrunta subsidiara din Romania a gigantului software Microsoft, a declarat pentru Business Standard Adina Bigas, HR manager in cadrul companiei, scrie Business Standard.