Business Standard: Teama de blocaj duce la un razboi al promotiilor la case
Scaderea volumului de vanzari la apartamentele noi, din prima jumatate a acestui an, i-a obligat pe dezvoltatorii imobiliari care se adreseaza clasei medii sa ofere discounturi sau obiecte promotionale a caror valoare este cuprinsa intre 5.000 si 10.000 de euro, ceea ce reprezinta o reducere de 5-10% din pretul de vanzare, potrivit principalilor jucatori de pe piata locala de real estate. Bonusurile pot fi un Logan, o bicicleta, bucatarii sau chiar vacante.
Vanzarile de apartamente noi au scazut cu circa 50% in primele sase luni, fata de media lunara din prima jumatate a anului trecut. Lunile aprilie si mai au fost critice, din cauza zvonurilor aparute in prima parte a anului, in principal in februarie-martie, cu privire la criza pietei imobiliare. “Circa 80% dintre dezvoltatori ofera discounturi de 5.000-10.000 de euro. Ofertele promotionale vin pentru a stimula vanzarile si pentru ca dezvoltatorul sa-si indeplineasca planul pentru care a semnat contractul de finantare.
De regula, in momentul in care dezvoltatorii obtin o finantare de la banca, aceasta ii impune vanzarea unui numar de apartamente intr-o anumita perioada, pentru a putea primi restul creditului”, a declarat pentru Business Standard Ilinca Paun, directorul diviziei rezidentiale a companiei de consultanta imobiliara Colliers” class=’linkuri’>Colliers International.
“In cadrul proiectului Global City, cine se grabeste sa se bucure de sezon beneficiaza de un discount de 3.000 de euro la semnarea contractului de rezervare, pana la 1 august 2008.