Romanii nu au luat pana acum premii, dar primesc laude de la presedintele Cannes Lions
Petrecerea romaneasca de joi seara pe plaja de la Cannes s-a bucurat de prezenta presedintelui festivalului, Phil Thomas. El a fost impresionat de numarul mare de delegati romani la Cannes Lions de anul acesta. „Romania incepe sa-si faca simtita prezenta in industria internationala”, a declarat el pentru HotNews.ro. „In urma cu trei ani, nu aveam decat doi delegati din Romania, iar anul acesta sunt 120; evolutia este fantastica”, a apreciat Thomas.
In pofida dezamagirilor reprezentantilor romani la Cannes, care nu au primit niciun premiu desi au inregistrat opt nominalizari in prima parte a festivalului, tara noastra este privita cu ochi buni de mai marii industriei de profil. Phil Thomas a declarat ca a fost in Romania in anii ’90, cand, „dupa epoca Ceausescu, in Romania nu exista nimic in ceea ce priveste advertisingul. Acum, dupa nici 20 de ani, promite mult”. El a felicitat delegatia Romaniei si, in special, pe tinerii de la Scoala Alternativa de Creativitate pentru munca lor. „Cred ca este minunat faptul ca au venit la festival atat de multi tineri”, a spus Thomas.
Vara publicitara pentru 30 de studenti romani
Anul acesta 30 de studenti au participat cu lucrari in competitiile pentru tineri la Cannes Lions. Ei reprezinta o treime din numarul delegatilor de la festival. O alta treime este reprezentata de clienti si alta de client service.
„Studentii Scolii Alternative de Gandire Creativa s-au pregatit la sase discipline pentru festival”, spune Teodora Migdalovici, ambasador Cannes Lions in Romania si initiator al scolii. „Dupa festivalul de la Cannes urmeaza o alta competitie in Los Angeles pentru studentii nostri, iar peste vara vor avea scoala de design si strategie”, afirma Migdalovici.
O alta satisfactie este regasirea pe listele scurte de la sectiunea de Film Lions a doua nominalizari din Romania. Este vorba de McCann Erickson, cu „Sleeping”, pentru Sprinter 2000 si „Long list” pentru Geta Voinea Salon. Sambata seara va fi ultima gala de premiere din acest an de la Cannes Lions. Vor fi premiate sectiunile Film Lions si Titanium and Integrated Lions.
Castigatorii la Cyber, Press si Design Lions
Miercuri, cea de-a patra zi de Cannes Lions a adus castigatorii de la categoriile Cyber, Press si Design Lions. La fel si castigatorii competitiilor tinerilor Lei la categoriile Print si Cyber, dar si Agentia Anului pentru interactivitate.
Cele trei mari premii la Cyber Lions:
- Projector Tokyo, Japonia, cu „Uniqlock” pentru Uniqlo la subcategoria Haine, Incaltaminte &Accesorii
- MediaFront Oslo, Norvegia, cu „Sol Comments” pentru Scandinavia Online la subcategoria Media&Publicatii
- 42 Entertainment Pasadena, USA, cu „Year Zero” pentru Trent Reznor/Nin la subcategoria Viral Marketing.
Pentru Press Lions, castigatorul premiului cel mare este DDB South Africa, Jonanesburg, cu patru lucrari: Paint, Pants, Park, Spit, pentru Energizer. Este vorba de o campanie inedita care a starnit hotote de ras si aplauze lungi din partea auditoriului. Reclama este pentru bateriile Energizer Lithium care dureaza, iar printurile arata copii care, in lipsa jucariilor, au activitati pe care nimeni nu si le doreste. Sloganul – „Never let their toys die” (Nu lasa jucariile lor sa moara niciodata).
Design Lions aduce primii castigatori la categoria sa din istoria festivalului. Premiul cel mare a revenit agentiei din Marea Britanie, Turner Duckorth: London &San Francisco, cu lucrarea Coca-Cola Identity pentru The Coca-Cola Company.
La competitia Print Young Lions, aurul revine Olandei, argintul Turciei, iar bronzul Germaniei. Pentru Cyber Young Lions, Brazilia primeste aurul, Coreea argintul iar Letonia ia bronzul.
Agentia anului pentru interactivitate a fost declarata Lean Mean Fighting Machine din Londra. Pe locul doi se afla Crispin Porter&Bogusky, Miami, iar pe locul trei Projector, Tokyo.