Sari direct la conținut

Emotii mari pentru publicitarii romani la Cannes Lions 2008

HotNews.ro

Festivalul de la Cannes Lions 2008 a debutat cu idei mari. Acesta este tema de anul acesta, sloganul fiind „Big ideas can make anyone feel small” (Ideile mari pot face pe oricine sa se simta mic). In ajunul primului mare calup de premii, care urmeaza sa fie anuntate miercuri dimineata, atmosfera era, marti, foarte fierbinte in capitala de sezon a publicitatii mondiale, oamenii fiind nerabdatori sa afle castigatorii de anul acesta.

Primii castigatori la Cannes Lions 2008 au fost deja anuntati luni seara, in cadrul ceremoniei de premiere pentru categoriile Promo Lions si Direct Lions. Dintr-un total de 1.103 de intrari la Promo Lions, 17 au luat cate un leu de aur, 13 argint si 18 bronz. Marele premiu a fost castigat BBDO New York pentru campania Voyeur, facuta pentru HBO.

La categoria Direct Lions, unde a fost si o inscriere romaneasca, s-au castigat sapte lei de aur, 13 de argint si 17 de bronz, dintr-un total de 1.697 de intrari. Castigatorii Grand Prix-ul la Direct Lions au fost cei de la JWT India Mumbai, pentru campania lor, Lead India facuta pentru The Times din India.

Tot marti au fost anuntate listele scurte cu „finalistii” categoriilor Cyber Lions si Design Lions. Dupa ce la Direct Lions a fost nominalizata agentia McCann Erikson din Romania,

la Cyber si Design nu se regaseste niciun nume de la noi pe listele scurte.

Vezi nominalizarile la categoriile:

Conform anunturilor de luni, cand au fost anuntate listele scurte pentru majoritatea categoriilor, nominalizarile pentru Romania sunt :

  • McCann Erickson cu Saving Somebody, pentru Romanian Association for Promoting Women’s Rights, la categoria Direct Lions;
  • Starcom Mediavest Group cu Find Out If You Are Well, pentru Avon Cosmetics, la categoria Media Lions;
  • Propaganda cu Imagine, pentru Aesthetic Line, la categoria Media Lions;
  • Webstyler cu Hello…322?, pentru Traian Basescu, la categoria Media Lions;
  • Graffiti BBDO cu Van Gogh, pentru Quadrant Amroq Beverages la categoria Press Lions;
  • Saatchi&Saatchi (4 nominalizari) cu Ketchup, Mustard, Grass si Hot Chocolate, pentru Procter&Gamble, la categoria Press Lions;
  • Publicis cu Supporters, pentru Tiida, la categoria Press Lions;
  • HI-FI Productions cu Stereo, pentru Western Union, la categoria Radio Lions

Vineri vor fi afisate listele scurte pentru categoriile Film Lions si Titanium and Integrated Lions. Pana atunci insa, miercuri si joi urmeaza sa fie anuntati castigatorii la categoriile Media, Press si Radio Lions, unde sunt incadrate mare parte a campaniilor romanesti, la un an dupa ce, in premiera, Romania a castigat primele premii la cel mai mare festival de publicitate – cel de la Cannes.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro