13 companii s-au precalificat pentru proiectarea si constructia autostrazii Cernavoda-Constanta
Un numar de 13 companii si consortii s-au precalificat pentru proiectarea si constructia autostrazii Cernavoda-Constanta, a anuntat miercuri Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania (CNADNR). Din acest total, zece companii s-au precalificat pentru constructia ambelor tronsoane, doua pentru tronsonul Cernavoda – Medgidia si una pentru tronsonul Medgidia – Constanta.
Pentru tronsonul Cernavoda – Medgidia, care va avea o lungime de aproximativ 19 kilometri si va include doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte, s-au precalificat Condotte – CMC di Ravenna (Italia), Aktor (Grecia), Impregilo – Itinera (Italia), Ashtrom – Shapir Structures 1991 (Israel), Cengiz – Mapa (Turcia), Astaldi – Max Bogl (Italia – Grmania), Mochlos – Danya (Grecia), FCC Construccion – Alpine Bau (Spania – Austria), Strabag (Austria), J&P Avax (Grecia), Mota Engil – Monte Adriano – Soares Da Costa (Portugalia), Colas (Franta).
Pe cel de-al doilea tronson, Medgidia – Constanta, ce va avea o lungime de 31,8 kilometri si va include patru pasaje, doua viaducte, doua poduri si un nod rutier, s-au precalificat 10 din cele 12 companii care au fost admise pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia, exceptie facand Impregilo – ltinera si Colas. Pentru acest tronson, s-a mai precalificat consortiul Imprezza Pizzarotti&C – C.Lotti&Associati Spasunt (Italia).
Principalele criterii folosite pentru evaluarea companiilor au fost experienta anterioara, experienta generala si specifica cat si capacitatea tehnica si financiara. Adjudecarea contractului de Proiectare si Executie a “Autostrazii Cenavoda – Constanta” se va face pe baza pretului cel mai scazut, se arata in comunicatul CNADNR.
Autostrada Cernavoda – Constanta va avea o lungime de 52 kilometri si va fi proiectata cu echipamente standard cum ar fi: gard, parapete, iluminat, sistem de comunicatii. Perioada previzionata de implementare a proiectului este de 24 de luni.
Finantarea acestui proiect va fi realizata dintr-un imprumut contractat de CNADNR de la Banca Europeana de Investitii.
Autostrada Cernavoda – Constanta face parte din Coridorul IV Trans – European si va completa legatura intre Bucuresti si litoralul Marii Negre.