Daiichi Sankyo va prelua Ranbaxy Laboratories pentru o suma ce poate ajunge la 4,6 miliarde dolari
Grupul farmaceutic Daiichi Sankyo din Japonia va prelua controlul asupra celei mai mari companii de profil din India, Ranbaxy Laboratories, in urma unei tranzactii ce se poate ridica pana la 4,6 miliarde de dolari, potrivit Reuters. Update: Malvinder Singh, reprezentantul familiei fondatoare, si-a dat acordul pentru realizarea tranzactiei, insa, potrivit acordului incheiat cu grupul japonez, va ramane presedinte si director general al Ranbaxy.
„Pentri noi a fost o decizie emotionala. Am analizat o serie de optiuni si, in final, am ajuns la concluzia ca vanzarea pachetului majoritar este in interesul companiei, al actionarilor si al angajatilor”, a declarat intr-o conferinta de presa Malvinder Singh.
Astfel, grupul japonez va prelua pachetul de 34,8% detinut de fondatorii Ranbaxy, familia Singh, si va lansa oferte de achizitii pe piata de capital pentru 20% din titlurile companiei.
Pretul oferit de Daiichi Sankyo evalueaza compania indiana la 737 rupii pe actiune, cu 31,4% peste nivelul inregistrat la finele sedintei de tranzactionare de marti.
Valoarea totala a tranzactiei este cuprinsa intre 3,4 miliarde de dolari si 4,6 miliarde de dolari, se arata intr-un comunicat comun al celor doua companii. Potrivit Ranbaxy, in urma acestei oferte, valoarea totala a companiei se ridica la 8,5 miliarde de dolari.
In urma acestui anunt, actiunile companiei japoneze au crescut cu 5%, iar cele ale Ranbaxy s-au apreciat cu 1,5%.
Ranbaxy Laboratories a inregistrat in 2007 un profit net de 190 milioane de dolari, in crestere cu 67% fata de anul anterior, potrivit rezultatelor auditate prezentate vineri de catre grup, iar vanzarile pe plan mondial au depasit 1,6 miliarde de dolari. Grupul Indian este prezent si pe piata romaneasca, dupa ce a preluat, in luna martie 2006, 96,7% din actiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 de milioane de dolari de la fondul de investitii Advent International.
Anul trecut, Terapia Ranbaxy a inregistrat vanzari de 120 de milioane de dolari, in crestere cu 21% fata de anul precendent.