EvZ: H&M imbraca Europa
Lantul suedez de imbracaminte, desemnat cel mai valoros brand de pe continent, ar putea ajunge in Romania pana in 2010.
Al doilea mare lant de magazine de imbracaminte din Europa, H&M, a fost desemnat cel mai valoros brand de pe continent, devansand companii precum Carrefour si IKEA, potrivit primului clasament realizat de firma de consultanta Interbrand in randul retailerilor europeni.
Brandul companiei suedeze H&M valoreaza 10,37 miliarde de euro, devansand cu mult ocupantul pozitiei a doua, grupul francez Carrefour, a carui marca a fost evaluata la 6,6 miliarde de euro, se arata intr-un articol publicat de „Financial Times“. Totodata, marca retailerului suedez de mobila IKEA valoreaza 6,5 miliarde de euro, fiind urmat de companiile britanice Tesco si Marks&Spencer, cu 5,5 milioane euro, respectiv 5,1 miliarde de euro.
Potrivit Interbrand, companiile care au operatiuni solide de vanzari sub marca proprie au un brand mai valoros. Astfel, trei dintre primele cinci companii din top – H&M, IKEA, precum si Marks&Spencer – comercializeaza produse sub marca proprie. Un brand puternic ajuta companiile sa-si extinda cu succes operatiunile la nivel international, „intrucat actioneaza ca un pasaport pentru crearea cererii pe noi piete“, a declarat Jez Frampton, director general al Interbrand.
Dintre cele 25 de companii incluse in top, 11 sunt prezente si in Romania, respectiv Carrefour, IKEA, Marks&Spencer, Zara, Boots, Auchan, Sephora, The Body Shop, Mango, Kaufland si Rewe, in timp ce retailerii Lidl, C&A si Aldi si-au anuntat intentia de a intra pe piata romaneasca.