Adevarul: In situatii de criza, companiile aleg "politica strutului"
Din cauza lipsei de comunicare, cazurile Danone (dioxina), Ernst&Young (moartea Ralucai Stroescu) si Smithfield (pesta porcina) au fost excesiv mediatizate
Unii dintre jucatorii implicati in scandaluri nu au avut o pozitie oficiala inca de la inceput, motiv pentru care presa a amplificat si mai mult fenomenele. Acest lucru releva ca multe dintre companiile de pe piata autohtona nu sunt pregatite sa faca fata unor eventuale crize de comunicare.
Cele mai multe crize care au avut loc anul trecut au avut ca actori principali companii de top prezente de ani de zile pe piata din Romania. Agentia de PR Rogalski Grigoriu a facut public un studiu cu privire la crizele de comunicare ale marilor companii si modul in care acestea au fost reflectate in mass-media.
Cauzele care au generat aceste crize de comunicare au fost fie naturale, fie accidente. Suspiciunea de contaminare cu dioxina a iaurturilor cu fruct Danone a fost unul dintre cele mai mediatizate cazuri de anul trecut, fiind mentionat spontan de 40% din jurnalistii intervievati de agentie in cadrul studiului.
Jurnalistii au alimentat criza pe fondul lipsei de informatii oficiale din partea producatorului de lactate si au extrapolat catre alte subiecte cum ar fi cazul Iuscenko sau hainele contaminate din China. De ce a fost tocmai Danone tinta atacurilor presei?
Dan Bododea, research manager al agentiei Tempo, e de parere ca atunci cand vine vorba de lideri de piata „lucrurile devin brusc extrem de serioase, exigentele si pretentiile sunt mult mai mari decat in cazul altor nume mici, fara raspunderi.”
El spune ca romanii nu au pretentii la pateuri, sandwich-uri sau snack-uri care dauneaza sanatatii si echilibului alimentar, dar „cand vine vorba de lideri, tonul devine mult mai serios, asteptarile pentru calitate si responsabilitate sunt triple”.
Integral in Adevarul