Noul CEO Cosmote Romania: O licenta WiMAX si servicii broadband, principale tinte pe 2008
Cosmote Romania a castigat 2,4 milioane noi clienti in 2007, ajungand in prezent la un total de 3,6 milioane utilizatori, veniturile au crescut cu 255% fata de 2006, insa pierderile s-au adancit la 118 milioane euro, cu 29% mai mult decat in 2006. Pe plan financiar, noul CEO Cosmote, Stefanos Theocharopoulos isi doreste un EBITDA pozitiv pentru acest an si profit in 2009, iar esecul nu este luat in calcul. Printre prioritatile noului sef al Cosmote Romania se numara castigarea unei licente WiMAX in acest an si gasirea unor solutii pentru a oferi servicii broadband, in conditiile in care operatorul nu are licenta 3G.
„Pe multe segmente ne-am intrecut tintele propuse, mai ales in ceea ce priveste cota de piata, care a crescut la 16% in doar doi ani de la lansarea operatiunilor in Romania. Pentru acest an urmarim atingerea unui EBITDA pozitiv ( n.r. pierderile inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarilor) si profit pentru 2009. Vrem sa ne mentinem drept cel mai preferat operator de telefonie mobila din Romania”, a declarat miercuri Stefanos Theocharopoulos.
Cosmote cauta solutii broadband – doar Orange si Vodafone, considerati principali competitori
Printre prioritatile acestui an, Stefanos Theocharopoulos a numit castigarea unei licente WiMAX, dar si gasirea unor solutii pentru a oferi servicii de internet in banda larga (broadband), in conditiile in care compania a pierdut, in luna octombrie a anului 2006, concursul pentru ultimele doua licente de telefonie mobila de generatia a treia (3G) in fata RCS&RDS si Telemobil.
Oficialii Cosmote au mai anuntat ca vor urmari cu atentie daca cei care au castigat aceste licente isi vor indeplini obligatiile asumate si nu exclud o eventuala lupta pentru redobandirea unei astfel de licente in cazul in care se constata ca promisiunile nu au fost respectate.
Mai mult, noul CEO Cosmote vede ca principali competitori numai pe Orange si Vodafone.
„Lucram si cautam scenarii pentru a oferi servicii broadband, iar principalii nostri competitori sunt Orange si Vodafone. Cand te uiti la competitie te uiti intotdeauna in fata”, a spus Theocharopoulos.
Directorul financiar al Cosmote: In Romania, mai este mult loc de crestere pe segmentul de voce pentru operatorii mobili
In acelasi timp, oficialii Cosmote Romania, nu vad in lipsa 3G un factor restrictiv si isi afirma increderea ca pe segmentul de voce mai este mult loc de crestere.
„Nu vedem lipsa 3G ca pe un factor restrictiv. Ceea ce propune 3G nu atrage atat de multi clienti”, spune Costas Kapetanopoulos, director de marketing si comunicare al Cosmote Romania.
In acelasi ton, directorul financiar al companiei, Antonis Kerastaris, explica faptul ca principalele venituri ale operatorilor de telefonie mobila vin din voce si text si mai putin din date.
„Majoritatea veniturilor operatorilor vin din serviciile de voce si text si numai sub 5% sunt generate de serviciile de date. In Grecia primii trei operatori de pe piata castiga patru miliarde euro din voce. In Romania primii trei operatori de telefonie mobila castiga trei miliarde euro, in conditiile in care populatia este de doua ori mai mare, ceea ce inseamna ca mai este suficient loc de crestere pe segmentul de voce pentru operatorii de telefonie mobila din Romania”, declara Antonis Kerastaris.
Cosmote a investit anul trecut peste 201 milioane de euro pe piata din Romania, investitiile in infrastructura avand cea mai mare pondere. Compania ofera in prezent acoperire pentru 98,2% din populatia Romaniei si 87,5% din teritoriu.