Sari direct la conținut

Statele membre ale UE vor avea standarde comune de securitate in aviatia civila

HotNews.ro

Parlamentul European a adoptat marti un regulament care vizeaza asigurarea unor standarde comune de securitate in aviatia civila in intreaga Uniune Europeana, potrivit unui comunicat al PE. Regulamentul stabileste reguli si standarde comune atat pentru controlul pasagerilor si al bagajelor, cat si pentru masurile de siguranta in timpul zborului.

Parlamentul European si reprezentantii Consiliului European au reusit sa ajunga la un acord privind standardele de siguranta in aviatia civila la inceputul lunii ianuarie. Acordul in conciliere intre Parlament si Consiliu a fost aprobat, marti, cu 583 voturi pentru, 21 impotriva si 35 abtineri.

Standardele comune de siguranta includ, printre altele, controlul pasagerilor si al bagajelor de cala si de mana, controlul la transporturile de marfuri si posta, recrutarea si instruirea personalului, patrulele, controale fizice. Aceste standarde vor fi aplicate si mentinute de programele nationale de securitate, de control al calitatii, de securitate aeroportuara si de securitate a transportului aerian din fiecare tara membra in parte.

Acestea au posibilitatea sa aplice masuri suplimentare mai stringente, care trebuie insa sa fie „relevante, obiective, nediscriminatorii si proportionale” cu potentialele riscuri.

Potrivit regulamentului, fiecare stat membru poate decide daca desfasoara sau nu agenti de securitate la bordul aeronavelor inregistrate si licentiate in statul respectiv. Parlamentul si Consiliul Europei au convenit ca statele membre care decid sa desfasoare agenti de securitate la bordul aeronavelor trebuie sa se asigure ca ei sunt „selectati si instruiti in mod special”.

De asemnea, armele la bordul aeronavelor, ca masura de securitate, nu sunt permise decat daca au fost indeplinite toate conditiile prevazute in legislatiile nationale, iar statele implicate au acordat toate autorizatiile necesare in acest scop.

Pentru ca pasagerii si bagajele care se transfera sa nu mai faca obiectul unei inspectii la imbarcarea pe o aeronava al carei punct de plecare este intr-o tara terta, regulamentul incurajeaza incheierea unor acorduri intre Comunitate Europeana si tarile terte, prin care sa se confirme ca standardele de securitate aplicate in tara terta sunt echivalente cu standardele comunitare.

Potrivit comunicatului PE, regulamentul intra in vigoare in cea de-a 20-a zi dupa publicarea sa in Monitorul Oficial al Uniunii Europene si va fi pus in aplicare in cel mult 24 de luni de la aceasta data.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro