Kelsey Group: Publicitatea interactiva va atinge 147 miliarde de dolari global in 2012
Grupul de analiza The Kelsey Group apreciaza, potrivit unui comunicat emis luni, ca publicitatea interactiva va fi principalul pilon de crestere pentru piata globala de publicitate in urmatorii cinci ani. Potrivit Kelsey, veniturile globale din publicitate interactiva vor creste de la 45 de miliarde de dolari in 2007 la 147 miliarde de dolari in 2012, cu o rata anuala de crestere de circa 23,4%. Alte doua studii argumenteaza in favoarea interactivului in fata publicitatii traditionale, din punct de vedere al eficientei si impactului asupra consumatorilor.
Informatia pe scurt:
- Piata mondiala a publicitatii va creste de la circa 600 de miliarde de dolari in 2007 la aproximativ 707 miliarde in 2012
- Forrester Research: publicitatea TV si-a pierdut din eficienta pe parcursul ultimilor doi ani, in SUA
- 87% dintre respondentii studiului Forrester spun ca vor cheltui mai mult pe publicitate web anul acesta
- Studiu 2CV: publicitatea interactiva are un impact mai mare asupra consumatorilor decat spoturile traditionale
The Kelsey Group apreciaza ca piata mondiala a publicitatii va creste de la circa 600 de miliarde de dolari in 2007 la aproximativ 707 miliarde de dolari in 2012, cu o rata anuala de crestere de 2,7%. „Felia” interactivului din totalul publicitatii globale va creste de la 7,4% in 2007 la 21% in 2012, afirma Kelsey Group.
Datele Kelsey completeaza o serie mai lunga de studii pe tema canalelor de distributie a publicitatii, anuntate in ultimele zile. Unul dintre acestea, citat de TVWeek.com, a fost realizat de Forrester Research/The Association of National Advertisers din SUA si arata ca marea majoritate a oamenilor de marketing din companiile americane sunt de parere ca publicitatea TV si-a pierdut din eficienta pe parcursul ultimilor doi ani.
TV: Este vremea experimentelor cu noi formate pentru noi sisteme
Studiul, ce urmeaza sa fie publicat oficial saptamana aceasta, indica preferinta oamenilor de marketing pentru mediul online, 87% dintre respondenti spunand ca vor cheltui mai mult pe publicitate web anul acesta, comparativ cu anul trecut. Potrivit documentului, 62% dintre specialistii americani in marketing vorbesc despre o eficienta in scadere pentru publicitatea TV, in timp ce 50% experimenteaza noi formate care sa functioneze pe sistemele de video-on-demand si DVR (digital video recorders).
Cu toate acestea, in privinta televiziunii ei cred ca acest mediu se va adapta rapid pentru a face fata tehnologiilor ce permit utilizatorilor sa aiba mai mult control asupra publicitatii pe care o recepteaza. Printre instrumentele luate in considerare in acest sens se numara includerea de spoturi publicitare in fluxurile online ale unor emisiuni TV sau spoturi incluse in sistemele de programare video-on-demand.
Publicitatea interactiva – un „contract social” cu avantaje mari si riscuri pe masura
Studiul Forrester vine la cateva zile dupa ce publicatia Advertising Age a prefatat un alt raport, realizat de agentia de cercetare 2CV pentru agentia interactiva londoneza Weapon 7 si care va fi publicat in primavara, studiu ce argumenteaza ca publicitatea interactiva are un impact mult mai mare asupra consumatorilor decat publicitatea traditionala.
Masura in care consumatorii reactioneaza fata de un brand difera, insa, de la o platforma la alta, studiul general fiind format din 16 studii diferite, pe platforme interactive diferite, de la internet la interactive TV.
Autorii studiului precizeaza ca, in timp ce interactivitatea are o eficienta mult mai mare decat spoturile publicitare traditionale, riscurile sunt pe masura. Potrivit lui Steven Hess, Weapon 7 managing partner, publicitatea interactiva este precum un „contract social” in care consumatorii accepta sa intre in lumea unui anumit brand. Daca se simt pacaliti, reactia lor va fi una negativa si foarte puternica.
„Televiziunea este foarte buna pentru stabilirea unor legaturi emotionale unidirectionale… Internetul, pe de alta parte, este un vector mai bun pentru comunicarea rationala… Pe masura ce tehnologiile interactive devin dominante, emotionalul si rationalul incep sa fuzioneze, in special pe TV”, spune Hess.