Sari direct la conținut

Berea, votul si chinezariile vor fi in top. Crestere mare pe online

HotNews.ro

Fotbalul intern si european, alegerile, problemele economiei internationale, foamea de resurse umane, dar si cresterea Internetului au fost mentionate de trei dintre cei mai puternici oameni ai publicitatii romanesti drept principalele evenimente ce vor influenta aceasta industrie in 2008. Bogdan Enoiu, Managing Director McCann Erickson Romania, Felix Tataru, Presedintele IAA Romania si Managing Partner GMP si Stefan Iordache, COO Leo Burnett Romania si-au spus punctele de vedere pe aceasta tema in cadrul ultimei editii AdBreak, desfasurata miercuri seara.

Informatia pe scurt:

  • Alegerile nu mai sunt ce au fost, indiferenta publicului transforma discursul politic intr-un monolog
  • Internetul incepe sa-si gaseasca loc de la bun inceput la „masa” discutiilor dintre clienti si agentii
  • Piata publicitatii creste, resursele umane raman in urma.
  • Berea va ramane vedeta in 2008, produsele chinezesti vor intra in ofensiva

Ce zic cei trei despre:

Resurse umane

Felix Tataru: Agentiile nu au timp sa-si dezvolte resursele umane in pas cu business-ul. Acesta din urma creste cu 20-30% pe an. Tinerii de acum vor salarii mari. Salariile au crescut mai ponderat anul trecut decat in anul precedent, iar anul acesta vor creste si mai ponderat.

Stefan Iordache: Clientii au asteptari mai mari acum decat acum trei ani, ceea ce sporeste presiunea asupra pietei pentru dezvoltarea resurselor umane.

Clienti

Bogdan Enoiu: Cred ca cel mai important eveniment va fi Olimpiada. Anul acesta se va inregistra cel mai mare numar de lansari de produse chinezesti, iar la Olimpiada de la Beijing vor fi in prim plan branduri chinezesti cu ambitii globale

Stefan Iordache: Berea si produsele asociate cu fotbalul o vor duce bine. Bergenbier isi va pastra cea mai puternica asociere cu fotbalul

Felix Tataru: Nu poti sa nu tii cont de fotbal – prin campionatul intern, jocurile nationalei si Euro 2008.

Internet

Felix Tataru: Inca sunt putini sunt cei care investesc in content, dar aici apare un cerc vicios, deoarece pentru a investi in content este nevoie de publicitate.

Bogdan Enoiu: Va exista o crestere mare pe online, iar departamentele de digital din agentii vor fi integrate in departamentele mari, in agentii „online-ul va fi inclus de la inceput la masa”

Stefan Iordache: Tot mai multi oameni devin tot mai interesati de non-TV

Politica

Felix Tataru: Alegerile din toamna lui 2007 au fost extrem de triste. Omul nu mai era interesat de politicieni, iar comunicarea electorala s-a transformat din dialog in monolog. Oamenilor le este lehamite de politica. O sansa de revigorare ar fi campania pentru locale, ce va apela la sentimentul de apartenenta al oamenilor la comunitatile lor locale. Si la alegerile din 2004 au fost spenderi importanti pe net, la fel vor fi si in 2008.

Bogdan Enoiu: Din 2004 nu ma mai bag in politica

Stefan Iordache: Anul 2008 poate fi un an de start pentru promovarea unor programe sustinute de guvern

Felix Tataru: Din cauza coruptiei, printre publicitari exista o reticenta in a lucra cu guvernul

Economie

Bogdan Enoiu: Personal problemele economiei la inceput de an ne-au ajutat. N-am auzit de clienti care sa-si reduca bugetele, dar ramane de vazut.

Felix Tataru: Romanii sunt destul de indatorati, vor ramane mai putini bani pentru consum.

Stefan Iordache: „Tara duduie, companiile continua sa se relocheze aici”, dar exista riscul ca noii jucatori sa nu vina cu avantul pe care l-au avut in ultimul timp.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro