Top 10 lucruri pe care ospatarii nu le spun
Cum majoritatea oamenilor nu au alta sursa de distractie decat plimbarile, mersul la cinematograf si la restaurant, cei care isi deschid un local stiu foarte bine ca au numai de castigat. Daca este bine amplasat si are preturi accesibile, nu exista seara sa nu fie plin de clienti. Desi mergem la restaurant cu anumite asteptari, aproape intotdeauna exista ceva care sa ne strice buna dispozitie. Ospatarii ar putea preintampina aceste mici neajunsuri, insa meseria nu le permite sa dea astfel de sfaturi:
1. „Nu mergeti niciodata la restaurant lunea!”
Daca va bate gandul sa iesiti la restaurant lunea, pentru ca este mai putin aglomerat, ar fi sa va gasiti altceva de facut. In cele mai multe cazuri vi se va servi o mancare preparata din resturile ramase de peste weekend. Bucatarii prepara hrana pe principiul: trebuie sa scapam de ce avem mai vechi.
Si daca totusi vreti sa luati masa la restaurant lunea, mergeti la un local care este in permanenta aglomerat. Exista posibilitatea ca ingredientele sa fie proaspete.
2. „Daca mancati la noi, riscati sa va imbolnaviti!”
Potrivit unor studii facute de americani, 58% dintre salariatii restaurantelor din New York au recunoscut ca merg la serviciu si atunci cand sunt bolnavi. Oameni marturisesc ca nu isi pot lua liber pentru ca si-ar pierde slujba. Din pacate, putini patroni se gandesc la ce riscuri isi supun clientii.
3. „Mancarea noastra are un nume pompos. Nu va luati dupa cum suna!”
Daca ati ales paste cu trufe negre (din Franta), de exemplu, trebuie sa fiti foarte atenti la ce vi se aduce pentru ca riscati sa nu primiti ce ati comandat. Daca nu stiti ce gust au, va puteti orienta dupa pret. Daca va costa prea putin, inseamna ca vi se aduce altceva. Trufele negre nu cresc pe toate drumurile.
4. „Bucatarii nostri sunt maestri la …. gatitul mancarurilor semipreparate!”
Exista riscul ca mancarea sa nu fie preparata in bucataria restaurantului. Unele localuri cumpara mancare semipreparata si, cu ajutorul catorva sosuri, o servesc fara niciun fel de retineri. Cele mai bune exemple sunt crochete cu cascaval sau cele cu peste. Vi se aduce ceva asemanator cu ceea ce cumparati de la supermarket.
5. „Nu aveam cum sa nu punem prea mult unt!”
Sunt foarte rare localurile unde mai putem manca hrana sanatoasa. Daca inainte se spunea ca produsele de tip “fast food” fac mai mult rau decat bine, acum nici mancarea de la restaurant nu ne ofera garantia ca este mai sanatoasa, desi costa de cateva ori mai mult. S-a demonstrat ca poate contine chiar mai multe calorii, pentru ca, de exemplu, unele preparate sunt prajite in unt, altele contin creme foarte grase etc.
6. „Nu beti vinul!”
Restaurantele nu-si permit sa angajeze somelieri care sa recomande vinurile potrivite felurilor de mancare pe care le-ati comandat, iar chelnerii se pricep foarte putin la vinuri. Ei aduc ce li se comanda – in mare parte vinuri deschise prea devreme, ori care nu se potrivesc la ceea ce au comandat clientii.
7. „Vreti un pic de romantism? Atunci nu mancati aici !”
Daca vreti sa va impresionati iubita, de ziua femeii, de exemplu, daruiti-i trandafiri si bijuterii sau orice altceva, insa nu o invitati la o cina in oras. De asemenea ocazii, restaurantele gasesc o formula sa creasca preturile. In plus, sunt si foarte aglomerate si numai de o cina romantica nu o sa aveti parte.
8. „Suntem la fel de galagiosi precum Ozzy Osbourne!”
Cei care merg la restaurant sa mai stea de vorba, dupa ce nu s-au vazut o lunga perioada de timp, stiu cel mai bine ce inseamna sa nimeresti intr-un local unde zgomotul este foarte mare. Obosesc tipand unii la altii si sfarsesc prin a lua masa in liniste. Unele cercetari privind nivelul sunetului in restaurante arata ca, in unele localuri, zgomotul poate fi comparat cu cel facut de motorul unui avion.
9. „Big Brother va urmareste in timp ce mancati!”
Nimanui nu-i place sa fie filmat in timp ce mananca, insa exista restaurante dotate cu camere de supraveghere. La bar, de exemplu, patronii sustin ca obiectivele camerelor vizeaza rafturile cu bauturi, pentru a preveni eventualele furturi. Cand vine vorba de salonul in care se mananca, motiveaza ca le folosesc pentru a mentine calitatea serviciilor.
10. „Atragem cleptomanii, iar dumneavoastra platiti pentru acest obicei!”
Nu putini sunt clientii care pleaca cu o amintire de la restaurant sau de la hotel unde au poposit. Fura ce le cade in mana: de la furculite si pahare, pana la umerase si prosoape. Pentru a combate asemenea obiceiuri, unele restaurante din America au gasit o solutie: cand observa ca cineva strecoara in buzunar sau in geanta o furculita, ii adauga la nota de plata 1,5% din consumatie.
Sursa: smartmoney.com