Harta transferurilor de conturi de publicitate: ianuarie 2008
Cel mai proaspat anunt al unui transfer de cont publicitar a fost cel facut saptamana trecuta, ca Optimedia va administra bugetele de media pentru Petrom si OMV. Este ultimul dintre rezultatele importante anuntate oficial in luna ianuarie pentru pitch-urile organizate de multe companii mari la finalul anului trecut.
Singura „restanta” relevanta a primei luni din an a fost licitatia pentru contul de media al Romtelecom, administrat pana acum de MediaCom – cea mai activa agentie din ultima perioada, dupa cum reiese din harta transferurilor de conturi ale acestui sezon.
Contul de media al Petrom/OMV a fost preluat de Optimedia de la MediaCom. MediaCom, in schimb, a castigat contul de media al Star Foods, pana acum administrat de Media Direction. Si tot MediaCom asteapta sa vada ce se intampla cu contul de media al Romtelecom, pentru care evaluarea este in curs de desfasurare, dupa licitatia de la sfarsitul lui 2007. Pe de alta parte, Petrom si-a pus la bataie si strategia de comunicare, pana acum aflata in grija TBWAMerlin si de ecare se va ocupa Leo Burnett de acum inainte.
Un alt mare „front” al sezonului a fost cel al berarilor. InBev, producatorul Bergenbier si Beck’s, intre altele, si-a transferat contul de media de la McCann la Starcom. McCann Erickson a castigat, in schimb, contul de strategie si creatie pentru Heineken Romania, pana acum administrat de Grey. In zona bancara, Raiffeisen Bank si-a transferat contul de media de la Initiative la United Media.
Iar in cea auto, contul Citroen a ajuns la OMD. In a doua jumatate a lunii s-a anuntat oficial si revenirea contului Elite la Leo Burnett, fara licitatie, precum si trecerea contului Bosch de la Notorious la Grey. In sectorul comercial, agentia de marketing digital iLeo a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru administrarea strategiei si creatiei interactive la Baneasa Shopping City, licitatie organizata de Baneasa Developments.
Iar in domeniul presei, The Money Channel a anuntat ca Next Advertising va comunica brandul postului, castigator fiind in licitatia organizata de grupul Realitatea spre sfarsitul anului trecut.