Cateringul se dubleaza de sarbatori
Piata serviciilor de catering creste de la un an la altul, insa nimeni nu cunoaste cu exactitate valoarea ei, datorita numarului mare de companii care furnizeaza mancare in locurile solicitate de clienti. Marii jucatori din acest domeniu arata ca in perioada sarbatorilor afacerile tuturor firmelor de catering se dubleaza.
Castiga din cresterea volumului activitatilor nu numai restaurantele unor prestigioase hoteluri, ci si firmele de apartament, care isi fac musterii fideli in timpul anului.
Masa la 11.000 de metri, cea mai rentabila
„In perioada sarbatorilor, majoritatea firmelor de catering isi dubleaza activitatea si veniturile le cresc proportional.
Majorarea incasarilor este de 30-50% pentru o firma medie, care poate ajunge sa castige cateva zeci de mii de lei”, a declarat Teofil Vultur, presedintele Asociatiei de Catering din Romania. In opinia sa, cel mai rentabil serviciu de catering este cel aerian.
„Cel mai rentabil este cateringul aerian, deoarece este constant, are comenzi ferme. Cateringul de eveniment, solicitat cu ocazia conferintelor, a meselor festive si a altor ocazii, ofera 50% din veniturile firmelor de profil.
Cateringul de pranz este cel mai putin rentabil, el asigura doar venituri de supravietuire pentru firme”, a explicat Vultur.
La dezvoltarea cateringului de pranz au contribuit atat tichetele de masa folosite de angajati pentru a servi hrana calda la serviciu, cat si dezvoltarea noilor cladiri de birouri, situate in afara zonelor rezidentiale, in care lucreaza numeroase persoane care-si comanda on-line sau prin telefon mancarea.
Un alt serviciu profitabil este furnizarea meselor pentru angajatii unor intreprinderi, pentru spitale sau pentru garnizoane, asa-numitul catering industrial. „Firmele de catering industrial au avantajul unor contracte pe termen lung si castiga din volumul activitatii”, a precizat Iulian Crangu, de la firma Gustibus.
„Profitul din cateringul de eveniment depinde de numarul evenimentelor atrase, de reclama pe care ti-o faci. In general, aceasta reclama este din gura in gura. Daca un client este multumit de modul in care te-ai prezentat, transmite acest lucru si altora. Daca este nemultumit, transmite din nou.
O alta modalitate de a ne face reclama este site-ul Internet”, a aratat Georgiana Diaconul, de la societatea Adprod.