Sari direct la conținut

Nepotii lui Rahan se inghesuie in ghiozdan

Cotidianul

In luna octombrie, Editura Corint Junior a scos WINX si in limba romana. „La nici o saptamina dupa ce am lansat revista au inceput sa ne vina scrisori de la copii care primeau WINX de la parinti, din Italia, si care ne spuneau, «vai, ce bine ca e si in romana, ca noi o aveam doar in italiana».

Am avut un tiraj de 20.000 de exemplare, iar primul numar al revistei continea un cadou original WINX, asa cum vor fi si in celelalte numere“, stie ce-i incinta pe copii Roxana Petrescu, PR manager la Corint Junior.

La albumele de benzi desenate cu Spiderman sau X-Men, scoase tot de Corint Junior, tirajul de 20.000 de exemplare s-a epuizat rapid, semn ca jocurile pe calculator si sutele de ore de desene animate nu au stricat pofta de benzi desenate a copiilor.

„Poate ca un adult nu si-ar cumpara o revista pentru el, dar cumpara reviste pentru copii, e dispus sa cheltuiasca oricit ca sa fie copilul fericit“, crede Roxana Petrescu.

Revista cu benzi desenate Doxi, care apare cu avizul Ministerului Educatie si este distribuita la clasele I-IV, a vindut in lunile ei cele mai bune spre 40.000 de exemplare.

„Noi venim in completarea programei scolare. Avem povesti despre sistemul solar, despre cum se camufleaza animalele, despre «puii de buzunar», adica despre animalele marsupiale.

Acum trei ani am inceput cu doua pagini de benzi desenate, dar copiii au vrut mai mult, si acum avem 8 pagini de BD“, spune Lavinia Volintiru, redactor-sef la Doxi.

Personajele, baietelul Doxi, melcul atotstiutor Alfi, extraterestra MARTEka si entitatea care se transforma in ce vrea ea, NETi, sint desenate de creatorul de BD-uri, Alexandru Ciubotariu, zis si Ciubi.

„Am primit sute de scrisori, o parte din ele incepeau cu «Nenea Ciubi» sau «Domnul Ciubi», si zeci de desene, unele dintre ele m-au dat pe spate, erau foarte bune“, l-au uimit mini-fanii pe Ciubi. Doxi, scoasa de CD Press, are si o sora mai mica, PIPO, cu benzi desenate pentru copiii de gradinita, iesite tot din mina lui Alexandru Ciubotariu.

Revista W.I.T.C.H., editata de Egmont, are un target mai inaintat in virsta, fetele intre 9 si 14 ani. Baietii mai precoce, care pare ca au invatat ca e mai sanatos sa invete sa le inteleaga din timp pe femei, citesc si ei revista de fete.

Editorul Florin Vladacenco arata cit de atinsa e Romania de fenomenul W.I.T.C.H., care face furori in lumea intreaga: „Fetele sint destul de fanatice, stau dupa fenomenul asta, pe linga benzile desenate noi scoatem si o serie de romane de buzunar, cu povesti despre fiecare dintre cele cinci protagoniste (n.r.

– Will, Irma, Taranee, Cornelia si Hay Lin, care au puteri magice si inving de fiecare data raul), si le cumpara si pe acestea.

Cele care sint cititoare de la primele numere au un avantaj moral asupra celor care au venit in ultimele trei luni, care simt nevoia sa recupereze. Am fost surprins ca si baietii citesc revista si participa la concursurile de desen lansate in revista.

Avem un tiraj de 20.000 de exemplare, iar retururile sint foarte mici“. La vinzarile W.I.T.C.H. contribuie cadourile branduite din fiecare numar al revistei si tinutele trendy desenate de ilustratorii Disney specializati in haine. „Ei sint foarte receptivi la tot ce apare pe piata, fetele au de fiecare data un alt outfit. Personajele din W.I.T.C.H.

sint foarte trendy si foarte ancorate in realitate, probabil ca si de asta prinde revista. Doar misiunile lor tin de domeniul fantasticului, in rest ele au probleme foarte reale, cum ar fi cele cu parintii“, spune Vladacenco.

Integral in Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro