VIDEO Autostrada „Moldovei” A7 prinde contur: Abia au semnat contractul și românii de la UMB au și intrat pe șantierul de la Focșani la Bacău
În urmă cu o lună de zile, Compania de Autostrăzi semna contractele de execuție pentru cei circa 96 de kilometri de autostradă de la Focșani la Bacău, parte din Autostrada „Moldovei” A7. Imediat după Anul Nou, însă, constructorul român UMB a și intrat pe șantier și a demarat în forță lucrările.
Contractele pentru cele trei loturi se ridică la circa 6,5 miliarde de lei și au fost semnate pe 15 decembrie cu constructorul român UMB, mai exact cu Asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL.
La circa două săptămâni după, imediat după zilele libere de sărbători, constructorul a și intrat în șantier, iar acum au apărut și primele filmări de pe traseu care arată mobilizarea muncitorilor pe șantier și cum autostrada de la Focșani la Bacău începe să prindă contur.
Perioada de execuție a lucrărilor pentru fiecare lot este de 30 de luni, astfel că – teoretic – autostrada A7 de la Focșani la Bacău ar trebui terminată până în vara lui 2025, însă UMB ar putea finaliza lucrările înainte de termen, măcar și parțial.
VIDEO – Primele lucrări pe A7 Focșani – Bacău:
A7 Focșani – Bacău, Lotul 1: Focșani – Domnești Târg
Lungime: 35,6 km
Stadiu: Contractat
Constructor: UMB
Valoare: 2,35 mld lei
Început: Contract semnat – decembrie 2022
Lucrări speciale: 32 poduri/pasaje, în lungime totală de 4.909,50 m, dintre care pasajul superior peste Canal Siret – Bărăgan și peste CF500, Km 4+750 (1177,90m) având o complexitate tehnică ridicată.
Termen: 30 luni – Q2 2025
A7 Focșani – Bacău, Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni
Lungime: 38,78 km
Stadiu: Contractat
Constructor: UMB
Valoare: 2,49 mld lei
Început: Contract semnat – decembrie 2022
Lucrări speciale: 35 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.691,80 m, dintre care pasajul superior peste DN 2 și CF500, Km 36+449 (909,75 m)
Termen: 30 luni – Q2 2025
A7 Focșani – Bacău, Lotul 3: Răcăciuni – Bacău
Lungime: 21,52 km
Stadiu: Contractat
Constructor: UMB
Valoare: 1,67 mld lei
Început: Contract semnat – decembrie 2022
Lucrări speciale: 24 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.581,20 m, dintre care pasajul superior peste CF500, drum local și canale, Km 83+548 (1.215,70 m)
Termen: 30 luni – Q2 2025
„Autostrada UMB” – Constructorul român care are șanse să facă toți kilometrii din A7 din Moldova
Din cele 13 tronsoane prinse în PNRR pe A7 de la Ploiești la Pașcani, 9 tronsoane sunt deja contractate, iar din acestea 7 sunt contractate cu românii de la UMB.
Un alt tronson se află în reevaluare, lângă Buzău, iar pe cele trei de la Bacău la Pașcani – aproape 77 de km – UMB a fost dat câștigător la licitație și ar putea semna contractele dacă se rezolvă contestațiile în favoarea sa.
Practic, UMB lucrează deja pe circa 179 km din A7, iar dacă ar reuși să câștige toate tronsoanele licitate acum pe A7, UMB – companie din Bacău la origini, ar ajunge practic să lucreze pe un front neîntrerupt de peste 250 de kilometri de autostradă, toți în Moldova.
Compania a fost în ultimii ani cea mai performantă din rândul constructorilor de autostrăzi, reușind mobilizări exemplare pe șantiere și chiar și inaugurări înaintea termenelor contractuale.
Aici mai putem aminti că tot UMB a construit și finalizat înainte de termen singura bucată din A7 deschisă traficului în prezent: 16 km drept centură a Bacăului.
VEZI ȘI: