Autostrada „Moldovei” A7: Încă două tronsoane contractate cu românii de la UMB
Compania de Autostrăzi va semna joi cu constructorul român UMB contractele pentru execuția tronsoanelor de mijloc ale Autostrăzii dintre Buzău-Focșani, parte din Autostrada „Moldovei” A7. Același constructor lucrează deja pe celelalte două tronsoane de capăt ale segmentului Buzău – Focșani.
Joi, 12 ianuarie, la sediul Ministerului Transporturilor, Compania de Autostrăzi va semna contractele de execuție cu ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. pentru loturile 2 și 3 din A7 Buzău – Focșani.
Asocierea română a fost declarată câștigătoare la început de decembrie, după ce inițial mai fusese desemnată și în luna septembrie, dar după contestații ofertele au trebuit reevaluate.
- Pentru Tronsonul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8km) contractul este de 1.317.073.556,06 Lei fără T.V.A.
Pentru Tronsonul 2 sunt proiectate 12 poduri dintre care, Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 m.
- Pentru Tronsonul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1km) contractul este de 1.469.390.182,97 Lei fără T.V.A.
Pentru Tronson 3 sunt proiectate 18 poduri și un pasaj, din care Podul peste DJ 205R și pârâul Ramna este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 380 m.
Durata de execuție a contractelor este de 26 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
Autostrada A7 în Moldova, o afacere UMB cap-coadă?
În prezent, UMB are contracte semnate pe Loturile 4 și 1 din A7 Buzău – Focșani, în total circa 16 km, iar acum va semna și pe loturile 2 și 3 din mijloc (circa 66 km).
În plus, UMB a semnat deja contractele de execuție pentru toate cele trei loturi de pe Focșani – Bacău (96 km).
În urmă cu două săptămâni UMB a fost desemnat constructor la toate cele trei loturi ale autostrăzii Bacău – Pașcani (77,4 km, însă pe toate trei rezultatul a fost contestat).
Astfel, în prezent UMB deja are practic contractați circa 179 km din A7 și pe o bună parte din ei a început deja să lucreze efectiv în teren.
Dacă ar reuși să câștige toate tronsoanele licitate acum pe A7, UMB – companie din Bacău la origini, ar ajunge practic să lucreze pe un front neîntrerupt de peste 250 de kilometri de autostradă, toți în Moldova.
Compania a fost în ultimii ani cea mai performantă din rândul constructorilor de autostrăzi, reușind mobilizări exemplare pe șantiere și chiar și inaugurări înaintea termenelor contractuale.
Aici mai putem aminti că tot UMB a construit și finalizat înainte de termen singura bucată din A7 deschisă traficului în prezent: 16 km drept centură a Bacăului.
A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.
Până în acest moment, sunt contractate doar două loturi (49 km) din cele trei de pe Ploiești (Dumbrava) – Buzău, cele două loturi de capăt (16km) precum și cele două loturi din mijloc ale tronsonului Buzău – Focșani (4 loturi – total 83 km), dar și cele trei loturi (96km) de pe Focșani – Bacău.
Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85
Foto: Traseul autostrăzii A7.
Notă: Denumirea de autostrada „Moldovei” (așa cum este ea trecută mereu în ghilimele la fiecare articol) este una neoficială, folosită inițial în presă de publicații precum HotNews.ro. Ulterior această denumire a fost adoptată și în discursurile oficiale ale autorităților. Inițial, drumul de mare viteză de pe culoarul A7 fusese denumit OFICIAL în MasterPlanul de Transport (MPGT) drept „Siret Expres”. Similar, și Autostrada „Unirii” A8 este o denumire neoficială folosită inițial de HotNews.ro, alte publicații și pe diverse forumuri, în timp ce în documentele oficiale ale Ministerului Transporturilor – în MPGT – autostrada A8 era trecută drept „Autostrada Montana”.