Sari direct la conținut

TUB – un proiect radical de transformare a Bucurestiului

HotNews.ro

HotNews.ro: Ce vrea si cu se mananca TUB?

Mario Kuibus: TUB vrea sa fie un brand, o marca a Bucurestiului, o incercare de a constientiza comunitatea de ceea ce poate sa devina Bucurestiul si de cum poate fi folosit orasul de comunitate.

Practic, se doreste crearea unui traseu incepand de la Piata Romana pana in apropiere de piata de flori de la George Cosbuc si fosta fabrica de bere Bragadiru.

Unicitatea proiectului e ca dorim sa oferim un traseu cultural coerent pentru pietoni si biciclisti.

Se adreseaza catre patru categorii sociale: bucuresteanul activ dornic de o alternativa la Herastrau, turistului roman sau strain care ar primi un instrument ideal de a invata Bucurestiul in partile lui cele mai frumoase.

A treia categorie este gasca de la mall, un loc care s-a incetatenit ca un loc de promenada. Cred ca optiunile acestor tineri trebuie cumva redirectionata catre strazile Bucurestiului.

A patra categorie e cuplul bunic/copii care ar putea sa-si petreaca timpul foarte linistit si civilizat pe acest traseu. Ar fi ca o joaca culturala pentru copii.

Harta TUB-ului

HotNews.ro: E practic vorba de o zona pietonala?

Mario Kuibus: Conceptul nu e acela de a crea niste trotuare generoase si frumoase la niste bulevarde, ci restructurarea si schimbarea unor strazi de pe care dorim sa scoatem masinile. E vorba de niste strazi bine proportionate, cu magazine si cafenele pe stanga si pe dreapta. Dorim sa cream niste trasee coerente care sa nu blocheze la stop nici pietonii si nici bicilistii.

HotNews.ro: Care este zona pe care ar trebui dezvoltat proiectul?

Mario Kuibus: De prima importanta e zona de la Piata Romana pana spre piata de flori de la George Cosbuc, langa fosta fabrica de bere Bragadiru.

HotNews.ro: Exista posibilitatea de a pune in practica proiectul? Experienta Lipscani a dus la o isterie totala, atat a soferilor, cat si a comercianitilor din zona.

Mario Kuibus: Acolo a fost o greseala de abordare. Noi nu propunem inchiderea traficului de-a lungul TUB, ci doar pe traseul propriu-zis. Unde nu se poate inchide accesul sub nici o forma, propunem controlul accesului prin reducerea vitezei pana la 10km si instalarea unor “hopuri” care sa-i descurajeze pe soferi.

Se doreste crearea unei strazi a omului, a pietonului si biciclistului, fara disconforturi si fara bazaitul permanent al masinilor.

Vom incerca sa cream o marca pe care sa o regasesti peste tot. Vor exista harti care sa iti spuna permanent unde te afli. Va fi semnalizat chiar si de la metrou cu indicatoare de genul “Spre TUB”.

Dorim ca traseul sa fie identificat clar si prin vopsirea pavimentului astfel incat indentificarea sa fie mai rapida. Vezi asfaltul rosu si exclami: “Am ajuns”.

Mai mult, vor exista tot felul de zone de repaus pe care le-am numit camere. Inseamna ca intreaga zona de la Romana la piata de flori va fi presarata cu aceste “camere” al caror scop este de a gazdui evenimente cum ar fi zilele filmului, dansului sau muzicii pe zone concrete.

Vrem camere de cultura traditionala, camere de cultura alternativa, academice, camere de cultura contemporana cum ar fi zona MNAC.

Piateta in zona fabricii de bere Bragadiru

>

>

HotNews.ro: Aceste camere se vor face in cladirile aflate de-a lungul traseului?

Mario Kuibus: Nu. Vor fi facute in zonele libere de pe traseu, cum este Piata Revolutiei. Evenimentele care se vor face de acum incolo vor lua mult mai multa amploare prin constientizarea acestor camere. Vor putea fi dezvoltate punctual mult mai bine.

HotNews.ro: Ce vor putea vedea oamenii pe acest traseu? La ora actuala e cam tristete.

Mario Kuibus: Cred ca in clipa in care primaria va crea infrastructura proiectului, comerciantii vor veni ca mustele pentru ca are structura unui mall in aer liber.

Mall-urile sunt pline de cereri ale comerciantilor care asteapta sa obtina un spatiu. Noi oferim un mall longitudinal, care sa dea strazii o perceptie de night-life, pe care nici un mall nu poate s-o ofere.

HotNews.ro: Se tot vorbeste de piste de biciclete in Bucuresti. Se face ceva in sensul asta? Nu vorbesc neaparat de un proiect la nivel de primarie

Mario Kuibus: Exista un demers al celor de la Velo-City, care au facut un proiect la concursul “O idee pentru Bucuresti”. Era practic o schita de intentie care rezolva diferite trasee intre diferite cartiere, trecand prin centrul Bucurestiului. Din cate stiu, nu a fost nici o intentie directa a primariilor de a prelua proiectul lor.

In TUB nu e greu sa creeze un coridor de 1.5 m pentru biciclisti.

Intre Amzei si Ateneu

Afara exista un sistem foarte interesant: Rent a Bike. Poti sa iei bicicleta dintr-un anumit punct, o folosesti cat ai nevoie si daca obosesti o poti lasa la orice punct similar. E o chestie care ar atrage multi oameni, tocmai pentru ca nu e nevoie sa iti cari bicicleta de acasa.

HotNews.ro: Exista strategii de “infrumusetare a orasului la nivelul Bucurestiului?

Mario Kuibus: Nu. Exista una de pastrare a unor bunuri culturale sau a zonelor verzi, dar aceasta e o strategie de bun simt. Eu stiu doar o de strategie tehnica de rezolvare a traficului in Bucuresti.

HotNews.ro: Ce se va intampla concret? Mergeti cu proiectul la Videanu?

Mario Kuibus: Intentia noastra asta e. E greu ca un politician sa aiba o viziune. Profesionistii se ocupa de asta. Totusi, cred ca un proiect nu poate fi facut in patru ani. Trebuie constientizata opinia publica si societatea civila care sa impinga acest proiect si pe alte legislaturi. Daca se schimba primarul, nu trebuie abandonat.

Noi nu avem strategii la nivel de primarie. E nevoie de strategii pe 10-20 de ani, care indiferent de culoare politica a primarului sa fie duse mai departe ca niste bunuri ale comunitatii.

HotNews.ro: Cand il prezentati primarului?

Mario Kuibus: Speram sa facem o masa rotunda cu societatea civila, cu profesionisti si am invitat si reprezentantii administratiei locale. Va fi si o carte care se lanseaza si care va fi adusa la cunostinta domnului Videanu sau altor primari de sector care sunt directi implicati.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro