Sari direct la conținut

Magdalena Zander despre publicitatea online in 2008

SmartFinancial.ro

Magdalena Zander, Senior Sales Manager, NetBridge Investments SRL, a discutat cu redactorii www.SMARTfinancial.ro despre publicitatea online in general si despre activitatea Boom in special, intr-un interviu in exclusivitate.

Cate site-uri are in portofoliu in acest moment Boom si pe ce nise se pozitioneaza cel mai bine?

In acest moment avem peste 100 de site-uri in portofoliu. Incercam sa acoperim toate zonele de interes pentru advertiseri.

Pe zona de imobiliare de exemplu, reprezentam leaderul categoriei, iar zona de calculatoare/internet s-a intarit si ea prin intrarea in portofoliu a site-urilor computergames.ro, pgl.ro si xtrempc.ro, in acest moment noi reprezentand 6 din top 10 site-uri din trafic.ro. Bine pozitionati suntem si pe sport, lifestyle, stiri, entertainment.

Portofoliul este intr-o continua dezvoltare si incercam sa atragem site-uri valoroase astfel incat sa putem oferi oricarui client exact ceea ce are nevoie.

Cum se pozitioneaza Boom pe piata de publicitate online, ca reach si cota de piata, dar si ca volum de vanzari estimat pentru 2007?

Ultimele estimari de pe www.vivi.ro aratau o cota de piata de aproximativ 29% pentru Boom. Intre timp, datorita schimbarilor din portofoliu estimam o crestere a cotei noastre de piata de 4-5 procente. Astfel, consider ca am atins 33-34%.

In ceea ce priveste volumul de vanzari, la inceputul anului targetul era de 3-3,5 milioane EUR, dar odata cu schimbarile aduse de aceasta vara speram intr-o depasire a acestui target.

Mai multe agentii de publicitate au aruncat in piata cifre foarte mari pentru 2007. Adunate, cifrele ar duce spre o piata cu peste 20 de milioane de euro vanzari… Cum comentati aceste neconcordante, in conditiile in care piata este estimata la 8-9 milioane de euro?

Este posibil ca sumele declarate sa fie valori rate card, sa cuprinda bugete de creatie sau alte proiecte care sa nu aiba neaparat legatura cu publicitatea online. In ceea ce ne priveste, ne mentinem parerea asupra estimarilor facute la inceputul anului, si anume ca piata de publicitate online (strict) va fi de 8-9 milioane euro.

Ce impact are in publicitatea online aparitia pensiilor private?

Cred ca niciuna dintre companiile autorizare sa administreze fonduri de pensii private nu-si va putea permite sa ignore mediul online. Daca stam sa ne gandim ca majoritatea internautilor sunt oameni tineri, activi, 18-35 ani,

greu de atins prin alte medii si care se informeaza aproape exclusiv pe net, este clar ca investitiile companiilor de asigurari in aceasta zona vor trebui sa fie semnificative, iar semnale in aceasta privinta avem. Din septembrie ne asteptam la campanii online puternice ale acestor clienti.

Cat de mult este ajutata Boom in politica de vanzari de familia de companii din care face parte?

Magdalena Zander: Este normal sa existe colaborare si anumite facilitati intre companiile din acelasi grup. Dar in ceea ce priveste distributia bugetelor de publicitate, nu exista „indicatii” la nivel de grup.

Fiecare companie isi ia propriile decizii in ceea ce priveste acest aspect. La fel de adevarat este ca fiind in grup cu firme detinatoare de site-uri, comunicarea este mult mai usoara si proiectele dezvoltate pentru clientii nostril sunt mult mai usor si mai rapid de implementat.

Cine bate in batalia pentru publicitate – un site generalist sau unul de nisa? Un site de content sau unul „de programator”?

Inca de la inceputul anului am observant o tendinta clara a advertiserilor de orientare catre site-urile mari si foarte mari, site-uri de continut si comunitate, tendinta care se pastreaza si in aceasta a doua jumatate a anului.

Dar depinde foarte mult si de obiectivele campaniei. Daca vrei imagine, reach, clar vei merge pe site-uri care ating un numar mare de unici. Pentru campaniile de produs insa, site-urile mai mici, de nisa, pot reprezenta o alegere mai buna.

Integral in Smart Financial

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro