Piata media, plina de televiziuni scoase la vanzare
Vacantele s-au terminat, ce-ar fi de facut la inceput de toamna? Niscaiva afaceri. Probabil astfel si-au facut socotelile mogulii mai vechi si mai noi din presa, care pregatesc, dupa toate probabilitatile, miscari interesante. Astfel stand lucrurile, piata media romaneasca e condamnata la vioiciune si transformari.
Printre numele vehiculate in ultima vreme ca potentiali cumparatori se numara Dinu Patriciu. Firesc. Omul are vreo 2,7 miliarde de motive sa fie intr-o pasa buna pentru shopping. Ceea ce se zvoneste ca i-ar fi placut, „din vitrina cu produse”, este postul National TV. Nu s-au facut, insa, nici un fel de declaratii oficiale in legatura cu o eventuala tranzactie.
Daca s-ar fi semnat niste acte, unul dintre cei dintai pasi care se impuneau era anuntarea schimbarii actionariatului la CNA. Attila Gasparik, vicepresedintele institutiei, nu are o confirmare a acestui fapt: la Consiliu nu au ajuns astfel de comunicate.
In schimb, domnul Gasparik are o explicatie pentru eventuala vanzare a National Tv: „De ce e de vanzare? Pentru ca n-a putut sa intre printre primele televiziuni. Au cumparat filme bune, vedete de pe piata, sport, s-au dus pe muzica populara. Degeaba. Publicul serveste pe primul venit. Pro… Atena 1… liniste… Acasa… liniste… Prima.
La fel, grupul Dogan a bagat o multime de bani in Kanal D, fara rezultate bune in sondaje si la audiente”.
Un alt tronson de soapte se refera la intentia lui Sorin Ovidiu Vantu de a achizitiona OTV. Nici in acest caz nu exista, cum era de asteptat, pozitii oficiale clare. Ce crede Attila Gasparik despre posibila cumparare a OTV? „S-ar putea ca OTV sa fie profitabil din punct de vedere financiar, aici nu s-a investit.
In ceea ce priveste zvonurile, nu stiu daca Sorin Ovidiu Vantu vrea sa cumpere sau vrea Dan Diaconescu sa ridice pretul. S-a mai vorbit, de atatea ori, de tot felul de cumparatori. Nu stiu daca OTV e o afacere asa buna. Pe cine cumperi, de fapt? Pe Dan Diaconescu. In afara de el, mai e cineva?”