Sari direct la conținut

Sandero, masina pentru tineri

Evenimentul Zilei

Renault Sandero, modelul prezentat in aceasta saptamana la Salonul Auto International de la Frankfurt, este, in fapt, a cincea versiune construita pe platforma Logan, alaturi de berlina, break (MCV), furgon (VAN) si pick-up.

La anul, cand va fi comercializat si in Romania, sub brandul Dacia, hatchback-ul va deveni cel mai atragator Logan. Posibil si cel mai ieftin.

Daca sedanul a fost realizat pentru a oferi maximum de spatiu in schimbul unui pret cat mai mic, raspunzand astfel nevoilor imediate de transport ale familistilor cu venituri medii, hatch-ul trebuie ca tinteste un public mai tanar si mai grijuliu cu imaginea personala.

Cu un portbagaj de numai 320 de litri (fata de 510 litri, in cazul sedanului) si un habitaclu practic neschimbat, Sandero mizeaza pe designul mai cizelat decat al Loganului cu patru usi. Hatch-ul, cu 25 de centimetri mai scurt decat berlina, va fi cea mai mica Dacia, deci si cea mai usor de parcat in aglomeratiile urbane.

Nu se stie deocamdata ce motorizari va oferi versiunea hatchback in Romania, dar se poate presupune ca prima optiune va fi reprezentata de actuala gama de propulsoare, compusa din trei unitati pe benzina (1.4 75 CP, 1.6 90 CP, 1.6 16v 110 CP) si una pe motorina (1.5 dCi 85 CP).

In acest caz, pretul de pornire pentru versiunea Sandero 1.4 MPI ar putea fi mai mic decat al berlinei cu aproximativ 500 de euro – circa 5.900 de euro cu TVA.

Dacia, construita pentru prima oara in afara tarii

Sandero a fost gandit pentru a continua succesul Loganului pe piata latino-americana si are elemente atat din Clio, cat si din Logan. Hatchback-ul, care va purta marca Dacia, va fi lansat in Brazilia si Argentina la sfarsitul acestui an, iar in Europa in primavara anului viitor.

Odata cu lansarea pe piata a modelului Sandero, si marca Dacia va cunoaste o premiera: aceea a constructiei in afara tarii.

Cel mai probabil, noul model al Renault destinat pietei europene va fi construit pe platforma de la Pitesti, pe de o parte pentru ca toate celelalte platforme ale grupului francez din regiune (Turcia, Slovenia sau Maroc) lucreaza la capacitate maxima, dar si pentru ca fabrica argeseana este compatibila cu derivatele Logan, asa cum este Sandero.

de Cristian Ionescu, Adelina Vlad

integral in EvZ

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro