Blogul de PR, noua unealta in comunicare
Pentru aproape 80% dintre cititori, informatiile de pe bloguri sunt cel putin la fel de credibile ca si cele din presa traditionala, iar circa 45% dintre cei care acceseaza un blog sunt atenti si la publicitatea inserata pe el, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare de piaþã Synovate.
Pentru specialistii din domeniul relatiilor publice, aceste caracteris- tici transforma blogul intr-un instrument prin care ofera publicului produsele activitatii lor. Primul blog de PR din Romania a fost cel creat de un portal specializat in relatii publice, www.prwave.ro, cu scopul de a nuanta diferite aspecte legate de rela- tiile publice.
La implinirea a doi ani de existenta a primului blog de PR din Romania, Corina Gonteanu, Corporate Affairs ART Group si Managing Partner Prime PR, administratorul blogului, apreciaza ca feedback-ul din partea cititorilor are loc sa creasca in intensitate, la fel ca si implicarea celor care posteaza, pentru ca eficienta blogului sa fie mai mare in viitor.
Un blog de PR functional au creat reprezentantii agentiei Premium PR. Initiativa a aparul la inceputul anului trecut, cand Sorana Savu, Managing Partner Premium PR, a considerat ca, atat ea, cat si ceilalti profesio- nisti din cadrul agentiei au nevoie de un intrument in plus, pentru a-si fructifica expertiza.
Dragos Dehelean, director general Selenis, apreciaza ca este foarte important pentru un om de PR sa-si expuna opiniile profesionale pe un blog, pentru a capata o identitate proprie pe piata. Blogul in PR poate fi, ca in orice alt domeniu, o carte de vizita ce devine tot mai importanta in industria comunicarii. Acesta sustine ca, “atunci cand lucrezi in relatii publice, trebuie sa convingi.
Sa vinzi ceva unor oameni (“publicului”). Vestea proasta este ca nu poti fi convingator, daca oamenii nu te cunosc”. Blogul poate fi, arata Dehelean, un instrument care poate imbunatati considerabil activitatea unui om de PR, atat la actualul loc de munca, cat si pentru a obtine, mult mai usor, unul nou.
Acesta opinie este sustinuta de rezultatele analizei RoBloggers Survey, care arata ca, in raport cu presa traditionala, informatiile de pe bloguri sunt vazute ca fiind “la fel de credibile” sau “mai credibile” de 77,21% dintre cititorii sau autorii de blog-uri.