Conceptul BMW X6 inaugureaza categoria SAC (Sport Activity Coupe)
BMW a prezentat la Salonul de la Frankfurt un prototip care imbina atributele a doua categorii distincte si, aparent, incompatibile, de automobile: SUV si coupe. Si totusi, conceptul X5 reuseste sa ia cate ceva de la fiecare si, dupa cum arata, pare sa fie foarte aproape de intrarea in productia de serie.
Practic, prin acest concept, constructorul bavarez anunta iminenta aparitie pe piata a unui nou segment de nisa, pe care cei de la BMW l-au denumit, sugestiv, Sport Activity Coupe (SAC).
Multi isi vor aminti ca asa a inceput totul si in cazul SUV-urilor, care intre timp s-au transformat dintr-o incercare curajoasa, intr-o categorie distincta si inca in plina expansiune pe piata europeana si nu numai.
Silueta, in acelasi timp robusta si dinamica, se distinge prin pasajele rotilor supradimensionate si pavilionul surprinzator de plat, cu toate ca, la posterior, linia acestuia coboara aidoma celor de la coupe-uri.
BMW X6 integreaza doua sisteme inovative, la care se lucreaza intens pentru introducerea in productia de serie. Este vorba de sistemul de control al stabilitatii Dynamic Performance Control si de ActiveHybrid System, o combinatie intre un motor clasic si doua motoare electrice, ceea ce asigura un consum de combustibil cu 20% mai mic fata de modelul clasic, dar cu performante similare.
Acest sistem nu a crescut cu mult greutatea toala a masinii, care poate functiona fie cu propulsie electrica, fie doar cu motorul clasic, fie combinand cele doua propulsii. Motoarele electrice pot fi folosite atat pentru a accelera, cat si pentru reincarcare, in timpul franarilor.
Atunci cand se atinge acceleratia maxima, unul dintre cele doua motoare se comporta ca un generator, transformand o parte din putere in energie care alimenteza bateria celui de-al doilea motor. Cel de-al doilea motor transforma energia transmisa de primul motor electric sau de baterie in putere mecanica, directionata spre transmisie.
BMW Group dezvolta acest sistem hibrid de peste 15 ani si, mai nou coopereaza cu General Motors si DaimlerChrysler, formand Global Hybrid Cooperation, cu scopul de a dezvolta urmatoarea generatie de sisteme de propulsie hibrid. De altfel, BMW a anuntat ca tehnologia ActiveHybrid de pe X6 va fi disponibila pe piata incepand cu 2009.
Ea face parte din strategia de dezvoltare BMW Efficient si va fi implementata la toata gama BMW, in viitor. Revenind la Dynamic Performance Control, acesta este un sistem prin care forta este distribuita la rotile din spate in functie de situatie, crescand astfel stabilitatea si tractiunea dinamica a masinii.
Astfel, la viraje, “surplusul” este transferat rotii din exterior, pentru o mai buna abordare. La transmisie exista, de asemenea, un sistem nou, ECVT (Electrical Continuously Variable Transmission), care are doua moduri de lucru, optimizate – unul pentru viteza mica, iar celalalt pentru regimuri de viteza ridicata.