2008 va insemna trecerea de la telefoane low-cost la premium
Ierarhia de pe piata internationala cu Nokia in top, urmata de ceilalti jucatori la distanta relativ mica unii de ceilalti, Sony Ericsson, Samsung, Motorola si LG, se pastreaza si in Romania, potrivit reprezentantilor operatorilor telecom de pe piata locala.
Cel mai bine vandut telefon de pe segmentul low-cost a fost Nokia 1112, potrivit reprezentantilor EuroGSM, iar pe segmentul premium Sony Ericsson W810 (la un pret de circa 360 de euro).
Potrivit Orange, telefoanele cu cea mai mare vanzare in prima jumatate a acestui an din cadrul magazinelor proprii au fost Nokia, Sony Ericsson, Samsung si LG, iar modelele cele mai vandute au fost Nokia 1112, Nokia 1600 si Nokia 6070, in total acestea insumand peste jumatate de milion de unitati vandute.
Clasamentul celor mai bine vandute telefoane din cadrul retelei de magazine proprii Vodafone este dominat si el de Nokia, urmat de Sony Ericsson, Samsung si Motorola. Reprezentantii eMAG.ro confirma tendinta pietei, topul ramanand neschimbat.
“In 2006, cele mai bine vandute telefoane in cadrul magazinelor Orange Romania cuprind modelele de la marii producatori, precum Nokia, Sony Ericsson si Sagem.
In topul telefoanelor cu vanzari mai mari in 2006 gasim modelele Nokia 1112, Siemens A70, Nokia 1600, cu mai mult de 300.000 de unitati vandute in total”, a declarat Oana Cristina Batusariu, junior product manager al Orange.
“Anul acesta a crescut cel mai mult Samsung, urmat de Sony Ericsson, iar Motorola si Siemens au inregistrat scaderi in numarul de vanzari”, a declarat pentru Business Standard Dan Dobrota, director de marketing in cadrul EuroGSM.
Circa 40% dintre utilizatorii urbani de telefonie mobila detin telefoane mobile cu camera foto integrata, iar vanzarile de accesorii hands-free Bluetooth au crescut, in prima jumatate a anului, cu peste 200% fata de aceeasi perioada a anului precedent, potrivit datelor furnizate de Germanos.
“In Romania exista multi utilizatori care folosesc terminale cu capacitati multimedia, in special in randul tinerilor si al oamenilor de afaceri. La fel ca si domeniul IT&C, piata de terminale din Romania este foarte dinamica”, au declarat anterior oficialii Orange Romania.
In ceea ce priveste preferinta consumatorului roman raportata la telefoanele mobile, ea a ramas relativ indreptata catre aceleasi functii regasite, de regula, in modelele cu cost redus. “Sunt insa si persoane care cauta modele binecunoscute si intens promovate”, a declarat Oana Cristina Batusariu.
“Cel mai bine vandut terminal pe segmentul premium in 2006 a fost Nokia 6280, iar pe segmentul low-cost a fost modelul Nokia 1112. In 2007, situatia difera doar in ceea ce priveste segmentul premium. Numarul intai in topul vanzarilor este ocupat de telefonul Nokia 6288”, a mai precizat Batusariu.
Un articol de Irina Crudu