Sari direct la conținut

Agentii imobiliari, la vanatoare de terenuri

Romania Libera

Marii jucatori de pe piata imobiliara autohtona se vor concentra in acest an in principal pe achizitia de terenuri, releva un studiu realizat de francizorul Century 21 Romania, subsidiara a grupului american Century 21 Real Estate. Dezvoltarea noilor proiecte rezidentiale reprezinta si ea o preocupare centrala a multor agentii imobiliare mari.

Din cele 115 agentii imobiliare participante la studiul citat, 46% au spus ca in 2007 se vor axa pe achizitia de terenuri, 17% pe dezvoltarea proiectelor rezidentiale noi, 9,8% pe proiecte industriale, 7,3% pe proiecte comerciale si 5% pe proiectele rezidentiale existente.

Studiul Century 21 Romania a fost realizat in primul trimestru al acestui an, pe baza informatiilor furnizate de 115 agentii imobiliare (reprezentand 25% din piata de specialitate din Bucuresti) si a cifrelor publicate de Ministerul Economiei si Finantelor si de Oficiul National al Registrului Comertului.

In Romania exista la aceasta ora aproximativ 2.000 de agentii imobiliare, iar companiile de profil detin in medie doua agentii.

Dublare a veniturilor

Cifra de afaceri cumulata a agentiilor imobiliare din Romania a fost anul trecut de 93,5 milioane de euro, se arata in studiul citat. Majoritatea agentiilor estimeaza insa ca in 2007 isi vor dubla veniturile, in ciuda unor puncte vulnerabile identificate in activitatea lor.

Astfel, punctele slabe ale companiilor imobiliare care functioneaza in Romania sunt: fluctuatia de personal, rata scazuta a productivitatii si gradul mare de indatorare. Chiar daca sectorul imobiliar din Romania genereaza permanent locuri de munca, agentiile nu reusesc sa-si pastreze personalul.

Anul trecut, in medie, unul din trei agenti imobiliari a parasit firma in care era angajat, releva studiul citat. Pentru scolarizarea angajatilor, 56% dintre agentii ofera training in cadrul firmei, 12% utilizeaza serviciile de pregatire specializate iar 12% folosesc variante combinate. Una din cinci agentii nu ofera totusi nici un curs de specializare agentilor.

Profilul companiei de real estate din Bucuresti se remarca printr-o rata scazuta a productivitatii si un grad mare de indatorare. Agentiile medii si mici au avut o productivitate lunara de 850 de euro, un grad de indatorare de 88% si o rata a profitului de 8%.

Agentiile imobiliare de marime medie au inregistrat o cifra de afaceri anuala de circa 58.000 de euro si un profit mediu lunar de 4.750 de euro.

integral in Romania Libera

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro