Jurnalistii nu au voie sa vanda publicitate
Potrivit propunerii inaintate luni de aceasta comisie, Codul Deontologic al Ziaristului ar urma sa fie completat la articolul 8 cu fraza „Implicarea ziaristului in orice negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar este interzisa”.
Si patronii sunt avertizati
Comisia a mai propus Consiliului de Onoare si o adaugire la normele privind autoreglementarea relatiilor profesionale dintre patronii din mass-media, editori si jurnalisti.
Prin urmare, articolul 7 al Recomandarii („Restrictii fundamentale in mass-media”) ar trebui completat cu textul: „Patronii nu pot impune sau tolera implicarea jurnalistilor in negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar”.
Comisia care a facut aceste propuneri a fost compusa din Razvan Corneteanu, director general al trustului Adevarul Holding, Lucian Romascanu, director executiv al diviziei de publicatii a Ringier Romania (care editeaza si EVZ) si Cristian Tudor Popescu, presedintele CRP si directorul cotidianului „Gandul”.
Iata forma propusa a articolului 8 din Codul Deontologic (completarea este ingrosata): „In exercitarea profesiei si in relatiile pe care le intretine cu autoritatile publice sau cu diverse societati comerciale, ziaristului ii sunt interzise intelegeri care ar putea afecta impartialitatea sau independenta sa.
Implicarea ziaristului in orice negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar este interzisa.